پس از آنکه خبر سوختگی شدید مادر بارداری که برای وضع حمل دوقلوهایش به بیمارستان مراجعه کرده بود رسانه ای شد مسئولین که قبلا به گفته پدر دوقلوها سراغی از خانواده اش نگرفته بودند حضور پر رنگ رسانه ای پیدا کردند و با انتشار خبر و عکس سعی کردند تا نشان دهند چقدر به این مسائل حساس هستند و چقدر فوری (بخوانید یک ماه پس از بروز حادثه و پس از دستور موکد بالاترین شخص وزارت خانه یعنی وزیر بهداشت) برای رفع این مشکل اقدام کرده اند.

مسئولینِ دلسوزِ همیشه در صحنه!

سلامت نیوز-*زهرا خوشحالی :پس از آنکه خبر سوختگی شدید مادر بارداری که برای وضع حمل دوقلوهایش به بیمارستان مراجعه کرده بود رسانه ای شد مسئولین که قبلا به گفته پدر دوقلوها سراغی از خانواده اش نگرفته بودند حضور پر رنگ رسانه ای پیدا کردند و با انتشار خبر و عکس سعی کردند تا نشان دهند چقدر به این مسائل حساس هستند و چقدر فوری (بخوانید یک ماه پس از بروز حادثه و پس از دستور موکد بالاترین شخص وزارت خانه یعنی وزیر بهداشت) برای رفع این مشکل اقدام کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز این در حالیست که قبلتر پدر دوقلوها خاطرنشان کرده بود تا وقتی دست به دامن رسانه ها نشده جوابی نگرفتم و هیچ کدام از مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی و پیگیری حضور نداشتند اما بعد از رسانه ای شدن موضوع ادبیات و گفتار و رفتار مسئولین به کل تغییر کرد.

وزیربهداشت فورا دستور پیگیری داد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مصاحبه کرد. معاونت درمان وزارت بهداشت شخصا در محل بیمارستان حضور پیدا کرد و رئیس روابط عمومی هم امروز از پیگیری وضعیت این خانم خبر داد و گفت که تیم تخصصی پیگیر وضعیت این مادر هستند.

با وجود تاکیدی که پدر دو قلو ها بر عدم پیگیری و مساعدت مسئولین تا قبل از رسانه ای شدن موضوع کرد اینکه بعد از آن مسئولین وزارت بهداشت برای پیگیری شخصا وارد عمل شده اند چه چیزی را در ذهن مخاطب ایجاد میکند؟

انگار این قضیه در میان مسئولین تبدیل به یک رسم شده که زمانی در حوزه مسئولیتشان خطایی رخ داد توجهی به موضوع ندارند و فقط زمانیکه کار به رسانه ها کشید یا رسانه را متهم به سیاه نمایی کنند یا اینکه شخصا مانند فرشته نجات در محل حضور پیدا کنند و با فرد مورد نظر عکس یادگاری بگیرند تا خودشان را تبرئه کنند و وانمود کنند که تمام تلاششان را برای رفع مشکل کرده اند.

مشکلی که تا دیروز نه تنها از حضورشان خبری نبود بلکه پیگیری مداوم هم نتیجه ای نداده و فرد آسیب دیده روی تخت بیمارستان دور از فرزندان نورسیده در حال رنج کشیدن بوده است.

اینکه در حوزه مسئولیت هر مدیری خطایی رخ دهد غیر ممکن نیست و اجتناب ناپذیر است اما اگر این مسئولیت با جان و سلامت مردم در ارتباط باشد و فردی که تازه مادر شده به جای اینکه در کنار فرزندانش باشد و با خیال آسوده دوران نقاهت سپری کند روی تخت بیمارستان بیفتد و صدایش به گوش آن مدیر نرسد و پس از رسانه ای شدن برای اجرای نمایش با وی عکس یادگاری گرفته شود نه در مسلمانی که در انسانیت هم نمیگنجد  .

در اینجا لازم است کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به نمایندگی از مردم پیگیر این وضعیت باشد و مسئولان مربوطه را به مجلس فراخواند تا درباره این اتفاق وحشتناک توضیح دهند و متخلفان در این زمینه به مجازات برسند تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.

*سردبیر سلامت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha