شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 170704

جوش‌های صورت ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شوند اما مصرف بی‌رویه و خودسرانه قرص راکوتان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.

سلامت نیوز: جوش‌های صورت ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شوند اما مصرف بی‌رویه و خودسرانه قرص راکوتان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر مجید کیوان پزشک عمومی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران، با اشاره به اینکه بلوغ یکی از علل ایجاد جوش صورت است، می‌گوید: هنگام بلوغ غده‌های چربی که روی پوست صورت، سینه و کمر وجود دارند به علت تغییرات هورمونی چربی بیشتری ترشح می‌کنند و باعث به وجود آمدن جوش می‌شوند.


وی با تأکید بر اینکه شدت ایجاد جوش‌های صورت در زمان بلوغ میان افراد متفاوت است، بیان می‌کند: مسائل ژنتیکی یکی دیگر از علل ایجاد جوش‌های صورت هستند اما مصرف میوه، سبزیجات و داشتن یک زندگی سالم می‌تواند موجب بهبود این بیماری شود.


دکتر کیوان تصریح می‌کند: در مواردی که وضعیت بیماری فرد شدید است پزشک برای او قرص راکوتان تجویز می‌کند اما مصرف این قرص به صورت بی‌رویه و خودسرانه می‌تواند موجب خشکی قرنیه، پوست و آسیب به کبد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha