سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 162977

سلامت نیوز: مشاور عالی سازمان محیط زیست معتقد است روش های مقابله با عسلک های سفید که توسط مدیریت شهری به کار گرفته می شود از خود پشه های سفید خطرآفرین تر هستند.

اسماعیل کهرم در گفت و گو با پانا، با بیان این که حشرات کوچک سفید رنگ که دو سالی است به پایتخت آمدند ،مگس سفید نیستند گفت : این حشرات کوچک پشه هستند .این حشرات کوچک هیچ شبهاتی به مگس ها ندارند و حجم مگس ها تقریبا 10 برابر این حشرات ریز سفید رنگ هستند.
به گفته کهرم این حشرات از ابتدای فصل گرما یعنی اردیبهشت ماه آغاز به تخم گذاری می کنند تا اخر تابستان . هر کدام از پشه ها هم در دوره ای تخم گذاری می کنند و حشرات ریزی که این روزها امان عابران پیاده رو بریده اند محصول پشه هایی هستند که سال گذشته در همین روزهای تخم گذاری کرده اند.
او این ادعا که این حشرات ریز آفت درخت توت هستند رد کرد و گفت: درختان توت دیگر خود را برای خواب زمستانی آماده می کنند و بنابراین این حشرات آفت این درخت نمی توانند باشند مگر اینها کرم ابریشم هستند.
کهرم معتقد است : پشه هایی که دراین مدت درجوی آب و حاشیه خیابان های تخم گذاری کرده اند سال گذشته به دنیا می آیند و 10 ،20 روز بعد هم از بین می روند.
این استاد دانشگاه و فعال محیط زیست توضیح می دهد: این پشه ها ،پشه های تمیزی هستند که مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی کنندو روش های مبارزه با این پشه ها مشکلات بیشتری برای آنها ایجاد می کند .
کهرم تاکید کرد : ضرر سم از پشه بیشتر است. ممکن است این سم ها به عابران پیاده و کودکانی که به درختان نزدیک می شوند ایجاد مشکل کند .
مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده از سم ارگانیک برای مقابله با پشه های سفید گفت: استفاده از سم برای از بین بردن این حشرات از خود این حشرات خطرناک تر است وچیزی به نام سم ارگانیک نداریم . ارگانیک به معنای طبیعی است و چیزی به نام طبیعی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha