چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

وام ازدواج صدای همه را درآورد!

سلامت نیوز: با گذشت بیش از 2 سال از عمر دولت یازدهم، نه‌تنها موضوع مهم و فراگیری مانند وام ازدواج و مشکلاتی که بر سر راه گرفتن این وام توسط زوج‌های جوان وجود دارد، برطرف نشده است بلکه در روزهای گذشته موج انتقادات نسبت به کم‌توجهی دولت به این موضوع مهم از سوی کارشناسان، نمایندگان مجلس و طیف‌های گسترده‌ای از جوانان بالا گرفته است و هر کدام با توجه به جایگاه و موقعیت خود خواستار رسیدگی فوری به وضعیت وام‌های ازدواج و برداشتن سنگ‌های متعدد در مسیر رسیدن به این وام برای تشکیل زندگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه وطن امروز در ادامه نوشت: هر چند نسبت به موضوع وام ازدواج و در حاشیه بودن این مقوله مهم همواره انتقاداتی در 2 سال گذشته مطرح شده است اما به‌تازگی رئیس انجمن مراکز خدمات مشاوره ازدواج در اظهاراتی با اشاره به  برنامه‌های شعاری دولت در حوزه ازدواج گفته است: دولت در این حوزه فقط شعار می‌دهد و به بحث خانواده کمترین توجهی ندارد، البته سازمان‌های مدعی زیاد هستند. حجت‌السلام علی اکبر مرتضوی کیاسری با اشاره به نقش برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها برای تسهیل در روند اعطای وام ازدواج خاطرنشان کرده است: مراکزی مانند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود دارند اما فقط سروصدا دارند و خروجی ندارند!


این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که اواخر تیرماه سال جاری 12 تن از نمایندگان مجلس به حسن روحانی نامه‌ای نوشتند و خواستار رفع موانع ازدواج بویژه افزایش مبلغ وام ازدواج شدند اما آنطور که یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است، هنوز پاسخ نامه نمایندگان از سوی ریاست‌جمهوری ارائه نشده است.


انتقاد نماینده مردم اقلید از رئیس‌جمهور
اواخر تیرماه سال جاری 12 تن از نمایندگان مجلس به حسن روحانی نامه‌ای نوشتند و خواستار رفع موانع ازدواج و بویژه افزایش مبلغ وام ازدواج شدند که همچنان از سوی دولت بدون پاسخ مانده است.
الیاس طاهری، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با یادآوری نامه 12 نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور برای رفع موانع ازدواج در تیرماه سال جاری، گفت: برای دریافت وام ازدواج  موانعی بر سر راه جوانان قرار گرفته که سبب شده این افراد به سختی مایحتاج اولیه زندگی را فراهم کنند، از این رو طی نامه‌ای به ریاست‌جمهوری پیشنهاد افزایش وام ازدواج مطرح شد.


تعهد دولت در قبال پرداخت وام ازدواج

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت نسبت به مردم مسؤولیت و تعهدی دارد که امکانات اولیه زندگی را فراهم کند، وام ازدواج نیز از جمله اقداماتی است که دولت در راستای کمک به جوانان باید مد نظر داشته باشد اما متاسفانه طی چند ماه گذشته و با وجود تاکیدات بسیار همچنان تغییری در میزان پرداختی وام ازدواج صورت نگرفته است. وی به خانه ملت افزود: این در حالی است که برخی بانک‌ها به جای پرداخت وام ازدواج، تسهیلاتی را ارائه می‌کنند که لازم نیست اما برای آنها پرسود است، این در صورتی است که این مبالغ بالا را می‌توان در قالب وام ازدواج به تعداد زیادی از متقاضیان ارائه کرد.


چشم انتظار پاسخ رئس‌جمهور
طاهری با اشاره به اینکه پاسخ نامه نمایندگان هنوز از سوی ریاست‌جمهوری داده نشده است، خاطرنشان کرد: دولت می‌توانست پاسخ نامه نمایندگان را در قالب ابلاغ به بانک‌ها، مطرح شدن در هیات دولت یا قرار گرفتن موضوع در اولویت وزیر امور اقتصادی و دارایی بدهد اما هنوز واکنشی نسبت به نامه نمایندگان نشان داده نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: وزیر اقتصاد در جلسه‌ای در مجلس وعده رسیدگی به وام ازدواج را به نمایندگان داد هرچند افزایش مبلغ وام ازدواج را در حال حاضر و با شرایط فعلی جامعه غیرممکن دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha