سلامت نیوز: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: كسانی كه توانایی نگهداری از فرزندان خود را ندارند، می توانند آنان را تحویل مراكز بهزیستی دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مركز شبانه روزی نگهداری از معلولان ذهنی فتح المبین همدم در مشهد گفت: از كسانی كه به هر دلیل توان نگهداری از كودك خود را ندارند تقاضا داریم به هیچ وجه آنها را سر راه یا در مراكز زیارتی رها نكنند. آیین نامه های مربوط در این زمینه به گونه ای سهل شده اند كه فرزندان را به راحتی در مراكز بهزیستی تحویل می گیرند.

ربیعی بیان كرد: مطالعات نشان می دهد كودكان و معلولانی كه دارای والدین هستند حتی زمانی كه در مراكز بهزیستی نگهداری می شوند با دیدن هفتگی یا ماهانه والدین خود كه برای دیدن شان مراجعه می كنند، محیط طبیعی تری برای شان فراهم می شود.

طبق برنامه ای كه از پارسال آغاز شده است فعالیت پزشكان توانبخشی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در كنار هم موجب شده نوعی اشتغال و فعالیت های هنری از سوی شماری از معلولان این مركز آغاز شود كه به نوعی موجب بازگشت آنان به زندگی اجتماعی می شود. ربیعی درباره اشتغال معلولان نیز گفت: اشتغال كلی معلولان و تحقق اجرای قانون سه درصد استخدامی معلولان را به صورت جدی دنبال می كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha