خرید و فروش آپارتمان‌های مسكونی خیالی به مشتری‌ها با دادن آگهی در شبكه‌های ماهواره‌ای، پرونده كلاهبرداری میلیاردی را پیش روی كارآگاهان پلیس آگاهی تهران گذاشت.

سلامت نیوز: خرید و فروش آپارتمان‌های مسكونی خیالی به مشتری‌ها با دادن آگهی در شبكه‌های ماهواره‌ای، پرونده كلاهبرداری میلیاردی را پیش روی كارآگاهان پلیس آگاهی تهران گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از چهاردهم بهمن پارسال با شكایت زنی در دادسرای امور بین‌الملل تهران درباره كلاهبرداری فردی به نام یاشار از طریق فروش آپارتمان‌های مسكونی در تركیه آغاز شد. با تشكیل پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «كلاهبرداری» كارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مامور رسیدگی به آن شدند.
با آغاز تحقیقات، شاكی به كارآگاهان گفت: «چند وقت پیش یاشار از طریق شبكه‌های ماهواره‌ای خود را مالك شركت «فرست هوم آلانیا» معرفی كرد. این شركت در زمینه خرید و فروش واحد‌های آپارتمانی مسكونی در كشور تركیه فعالیت می‌كرد و آپارتمان‌های مناسب با قیمت خوب می‌فروخت. من هم در این شركت ثبت نام كردم. یاشار در كیش بود. با هم قرار ملاقات گذاشتیم و من ٢٠ هزار یورو به عنوان پیش پرداخت به حساب یاشار واریز كردم و یك باب آپارتمان در منطقه آلانیای كشور تركیه خریدم.»
شاكی ادامه داد: «پس از مدتی برای تحویل آپارتمان به تركیه رفتم اما متوجه شدم آپارتمانی كه یاشار به من فروخته متعلق به فرد دیگری از تبعه تركیه است و به او اجاره داده شده. دوباره به ایران برگشتم و سراغ یاشار رفتم و خواستم تا مبلغ پیش پرداخت را پس بدهد. او قبول كرد اما گفت از نظر مالی مشكل دارد و می‌تواند پول را در دو مرحله پس بدهد. من هم قبول كردم اما دیگر خبری از او نشد.» شاكی درباره شیوه آشنایی خود با یاشار نیز گفت: «برنامه‌ای با عنوان «شب خیز» از شبكه ITN ماهواره پخش می‌شود. من آگهی فروش آپارتمان منطقه آلانیا را آنجا دیدم. با شماره‌اش تماس گرفتم. یاشار گوشی را برداشت و خود را مالك شركت فرست هوم آلانیا معرفی كرد.» با ثبت شكایت مالباخته، دستگیری متهم در دستور كار قرار گرفت. در جریان رسیدگی به پرونده مالباختگان دیگری نیز كه توسط متهم مورد كلاهبرداری قرار گرفته‌اند به اداره چهاردهم آگاهی تهران مراجعه و از كلاهبرداری متهم به شیوه درج آگهی فروش آپارتمان‌ها در روزنامه‌های كثیرالانتشار ورزشی نیز پرده برداشتند. به گفته آنها، متهم برای جلوگیری از تردید مالباخته‌ها برای خرید آپارتمان‌ها، بیشتر قرار ملاقات‌ها را در هتل‌های چندستاره می‌گذاشت و اقدام به فروش آپارتمان‌های خیالی در تركیه و كیش به مشتری‌ها می‌كرد.
سرانجام با اقدامات فنی پلیس و انجام چهره‌نگاری محل تردد یاشار در جزیره كیش شناسایی و او در دوم تیر دستگیر شد.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح روند بازجویی از متهم گفت: «متهم ٣٥ ساله در همان تحقیقات اولیه به تبلیغات غیرقانونی فروش ملك در شبكه‌های ماهواره‌ای و كلاهبرداری میلیاردی از مالباختگان اعتراف كرد. او همچنین از یك خواننده ایرانی كه در خارج از كشور زندگی می‌كند نیز به عنوان همدست خود در كلاهبرداری‌ها نام برد.»
اشاره سرهنگ استقامتی به آن بخش از اعترافات متهم است كه پای «شهرام شب پره» از خواننده‌های ایرانی را كه سال‌هاست در خارج از كشور زندگی می‌كند، به پرونده باز می‌كند. او در بازجویی‌ها مالك واقعی شركت «فرست هوم آلانیا» را شهرام شب‌پره معرفی كرد. او به كارآگاهان گفت: «من همراه شهرام شب پره اقدام به فروش آپارتمان‌ها می‌كردم اما پس از مدتی با او اختلاف پیدا كردم و از ترس مجبور به ترك تركیه و برگشت به ایران شدم و در حال حاضر شركت به نام شهرام شب پره است.»
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به انتشار تصویر بدون پوشش متهم در رسانه‌ها با دستور قضایی برای شناسایی سایر مالباخته‌ها خبر داد و از شهروندانی كه قادر به شناسایی او می‌شوند خواست تا برای پیگیری شكایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی تهران مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کیوان ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    خبر شما در مورد آقای شب پره مغرضانه و دروغ است آقای سردبیر و مدیر مسئول لطفا صادق باشید