عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پوشش بیمه‌ای و تعیین هویت افراد مجهول الهویه برعهده سازمان بهزیستی است، گفت: بهزیستی با برنامه ریزی صحیح در این زمینه می تواند قشر مورد نظر را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین نمی توان به بهانه بودجه از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پوشش بیمه‌ای و تعیین هویت افراد مجهول الهویه برعهده سازمان بهزیستی است، گفت: بهزیستی با برنامه ریزی صحیح در این زمینه می تواند قشر مورد نظر  را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین نمی توان به بهانه بودجه از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با میزان، با بیان این مطلب که تحت پوشش قرار دادن بیماران مجهول الهویه برعهده سازمان بهزیستی کشور است، اظهار کرد: براین اساس سازمان مذکور باید با توجه به مسئولیت و وظایفی که بر عهده دارد، برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند و این گروه را از نظر نگهداری و درمان تحت پوشش خود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر فردی دارای هویت نیست، در وهله اول باید برای وی هویت تعیین شود و در گام بعدی شخص از طریق سازمان‌های بیمه گر تحت پوشش قرار گیرد تا از این طریق بخشی از هزینه های درمانی و بهداشتی وی تامین شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که سازمان بهزیستی کشور باید اعتبارات لازم در این خصوص را از بودجه ای که به این سازمان اختصاص یافته است در نظر بگیرد، افزود: بودجه تعریف شده برای پوشش همه وظایف و تامین هزینه های برنامه ها و فعالیت هایی که سازمان مذکور بر عهده دارد در نظر گرفته شده است و به تبع بهزیستی با برنامه ریزی صحیح در این زمینه می تواند قشر مورد نظر  را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین نمی توان به بهانه بودجه از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

به گفته آریایی نژاد، ارگان‌ها و نهادهای مختلف به جای هزینه کردن برای برگزاری سمینارها و همایش‌ها بهتر است برنامه‌ها و وظایف اصلی خود را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha