سلامت نیوز: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سفر سالانه حدود 80هزار گردشگر سلامت به کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدامات در دست انجام، شاهد افزایش این روند باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح کلینیک فوق تخصصی بیمارستان چشم‌پزشکی نور با اشاره به نوآوری‌ها و همچنین برنامه‌ی «نوآوران سلامت» بیمارستان چشم‌پزشکی نور برای ارائه‌ی خدمات رایگان بهداشتی - درمانی به نیازمندان، گفت: ایران از نظر پزشکی، کیفیت خدمات درمانی و تجهیزات و همچنین از نظر مقایسه‌ی هزینه‌های درمانی با بسیاری از کشورهای دیگر از اولویت‌هایی برخوردار است.

وی در این‌باره اظهار کرد: باید از این ظرفیت بالای کشور به‌نحو مطلوب استفاده و با برنامه‌ریزی مشخص، خود را به‌عنوان یکی از کانون‌های ارائه‌ی خدمات درمانی و پزشکی به دنیا معرفی کنیم. در این صورت تعداد زیادی گردشگر سلامت جذب کشور خواهند شد. بی‌تردید این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.

نجفی اظهار کرد: اکنون هماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف بسیار بهتر از گذشته شده است. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی علاقه‌ی خاصی دارند که صنعت گردشگری سلامت را با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی توسعه دهند. ارگان‌هایی مانند وزارت امور خارجه نیز در این زمینه نقش دارند.

او ادامه داد: تا کنون سه تا چهار جلسه در حد بحث‌های اولیه با ارگان‌های مربوط در دولت برای تکمیل این برنامه داشته‌ایم. امیدوارم با تشکیل کمیته‌ای مشترک، نظامی یکپارچه برای ارائه‌ی خدمات پزشکی در بخش گردشگری برنامه‌ریزی شود و در چارچوب آن نظام، نقش هریک از ارگان‌ها به‌درستی تعریف شود و در سال‌های آینده رشدی قابل توجه را در زمینه‌ی توریست سلامت داشته باشیم.

نجفی با بیان این‌که شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در این زمینه آماده‌ی همکاری است گفت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در زمینه‌ی جذب ایرانیان نیازمند خدمات بهداشتی درمانی می‌تواند کمک زیادی کند.

وی افزود: دو مبحث در گردشگری سلامت مورد نظر ماست؛ خارجیانی که از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج. تا کنون از هر دو این گروه‌ها، گردشگر سلامت در کشور داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha