سلامت نیوز : کارت ورود به جلسه این دوره از آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت از امروز دوشنبه 13 آبان از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ آزمون ورودی دوره دکترای ﺗﺨﺼﺼی (Ph.D ) رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻮم ﭘﺎیﻪ ﭘﺰﺷکی و ﺑﻬﺪاﺷﺖ، ﻃﺐ ﺳﻨﺘی، ﺗﺎریخ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی، ﻣﻮاد دﻧﺪانی، ﺳﻼﻣﺖ دﻫﺎن و دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷکی اﺟﺘﻤﺎﻋی ﺳﺎل ﺗﺤﺼیلات 92 -93 روز پنجشنبه 16 آبان برگزار می شود.

در این دوره از آزمون 7 هزار و 2 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 4 هزار و 333 داوطلب زن و 2 هزار و 669 داوطلب مرد هستند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش، ظرفیت 38 نفر برای 9 دانشگاه علوم پزشکی در رشته طب سنتی اعلام شده است. پیش از این مجموع ظرفیت ﭘﺬیﺮش داﻧﺸﺠﻮ در دوره دکترای ﺗﺨﺼصی(Ph.D) در دانشگاه های علوم پزشکی، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی ﺑﻘیه الله، ﺷﻌﺐ بین اﻟﻤﻠﻞ داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷکی، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣی یک هزار و 168 نفر اعلام شده بود.

آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت شامل دو مرحله کتبی ( 70 درصد) و مصاحبه (30درصد) است و آزمون کتبی به صورت تستی برگزار می شود. از داوطلبانی که در آزمون کتبی مرحله اول حدنصاب لازم را با توجه به سهمیه مربوطه کسب کرده باشند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی مرحله دوم دعوت به عمل خواهد آمد.

در رشته اخلاق پزشکی در مرحله اول سه برابر جهت مصاحبه اعلام می شود و در این دوره 58 رشته تخصصی پزشکی وجود دارد که داوطلبان می توانند در آن آزمون بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha