سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: 74309

بدن ما با مصرف سوخت یا همان غذایی که می خوریم فعالیت می کند. اگر غذاهای نامناسب وارد بدنمان شود،بدن قادر نخواهد بود که وظایفش را به بهترین نحو انجام دهد.

سلامت نیوز: بدن ما با مصرف سوخت  یا همان غذایی که می خوریم فعالیت می کند. اگر غذاهای نامناسب وارد بدنمان شود،بدن قادر نخواهد بود که وظایفش را به بهترین نحو انجام دهد. لذا بهتر است به جای نوشیدن یک نوشابه انرژی زا یا خوردن یک قالب شکلات برای  کسب انرژی، کل برنامه غذایی تان را مورد توجه قرار دهید. برخورداری از انرژی کافی در طول روز به غذایی های مصرفی روزانه مان بستگی دارد.
به گزارش سلامت نیوز وبه نقل از اوری دی هلث،یکی از راه های تامین یک جریان انرژی ثابت برای بدن، خوردن چندین وعده غذایی کوچک به جای 3 وعده غذایی بزرگ در طول روز است.
غذاهای کامل که شامل مواد غذایی طبیعی هستند(و نه غذاهای فرآوری شده)،  بهترین مواد غذایی برای بدن ما به شمار می روند. غذاهای فرآوری شده به سختی در دستگاه گوارش ما هضم می شوند. وقتی شما غذای فرآوری شده میل می کنید بدنتان برای هضم آن باید بشدت کار کند. از این رو به جای اینکه انرژی کل روزتان تامین شود، آن انرژی صرفا برای هضم غذاتان به مصرف می رسد.
این گزارش می افزاید،اکثر غذاهای فرآوری شده حاوی همه مواد مغذی مورد نیاز بدن شما نیستند. در حالیکه غذاهای کامل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و بدن شما می تواند از آنها به عنوان انرژی استفاده کند. چنانچه بدن شما این مواد مغذی ضرروی را دریافت نکند، از مواد لازم برای تولید انرژی محروم می ماند. بنابراین به جای خوردن چیپس و بیسکویت سعی کنید از مواد دارای ارزش غذایی بالا استفاده کنید. این غذاها شامل سبزیجات، میوه ها و غلات کامل هستند.

علت اصلی اینکه ما در اواسط روز احساس خستگی و کسالت می کنیم بی فعالیتی است. برای اینکه سیستم های بدنمان به حرکت واداشته شوند، باید تحرک داشته باشیم. وقتی ما برای مدت طولانی در حالت سکون قرار داشته باشیم کار دستگاه گردش خون  و بسیاری از اعمال مختلف بدنمان کند می شوند. از خواب برخاستن و تحرک داشتن بهترین روش برای به فعالیت واداشتن بدنتان است. ورزش بهترین درمان برای رفع خستگی نیمروزی است. بسادگی، یک پیاده روی یا دوچرخه سواری روزانه می تواند خون شما را به جریان بیندازد و سطح انرژی بدنتان را افزایش دهد.   
عمل کردن به این توصیه های سالم انرژی زا، می تواند خستگی عصرگاهی را از شما دور کند. اگر شما به طور درست و ثابت به این توصیه ها عمل کنید، قطعا احساس متفاوت و بهتری را در طول روز تجربه خواهید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha