سلامت نیوز :استفاده از بافت پرده آمنیون برای درمان مناسب‌تر بیماران سوختگی در این بیمارستان طالقانی اهواز به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ رییس بیمارستان آیت اله طالقانی اهواز ضمن بیان این مطلب گفت: بیمارستان طالقانی اهواز با حمایت‌های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تهیه این پرده‌ها را به صورت مستقیم تحت کنترل دارد.

مهران گل افزود: بنابراین این پرده‌ها را از طریق بیمارستان‌هایی که می‌توانند در اختیارش قرار دهند طی گذراندن خط سیر بهداشت از نظر تهیه، آماده و ذخیره سازی و از نظر رعایت ضوابط بهداشتی و تست بیماری‌های مسری و عفونی آماده می‌کند و در اختیار اتاق عمل و بیمار قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: بیمارستان در ارتباط با تهیه این پرده‌ها هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند اما برای آماده سازی، ذخیره سازی و در اختیار اتاق عمل گذاشتن، هرینه قابل توجهی را قبول کرده است.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز گفت: از افتخارات بیمارستان است که با وجود اینکه هزینه‌ها و درآمد‌هایش همخوانی ندارند اما سعی می‌کند به مخاطب اصلی که بیمار است کمترین فشار وارد شود.

وی ادامه داد: استفاده از این پرده‌ها در سایر بیمارستان‌های سوختگی کمابیش کاربرد دارد اما بیمارستان‌های سوختگی شهید مطهری تهران و سوختگی اصفهان به صورت روزانه از این پرده‌ها استفاده می‌کنند.

گل بهار اضافه کرد: این بیمارستان‌ها از پرده‌های آمنیوتیک آماده‌ای استفاده می‌کنند که هزینه بردار است و بخشی از این هزینه را بیمار باید تقبل کند.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز اظهارداشت: هرورق آمنیون ۶۰۰ هزار ریال هزینه دارد و برای پوشش هر زخم سوختگی گاهی چهار تا پنج ورقه باید استفاده شود.

وی تاکید کرد: این هزینه‌ها به ویژه برای بیماران سوختگی بار سنگین مالی ایجاد می‌کند ولی در بیمارستان سوانح و سوختگی آیت اله طالقانی اهواز هزینه‌ای بابت استفاده از پرده آمنیون از بیمار دریافت نمی‌شود.

گل بهار گفت: این پرده آمنیوتیک به عنوان پوشش زخم سوختگی در سوختگی‌های درجه دو سطحی و دو عمقی برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز ادامه داد: در سوختگی‌های درجه سه که عمیق‌تر هستند به عنوان پوشش موقت و با هدف کنترل عفونت بهتر سوختگی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پرده آمنیون پنج تا شش ماه است در بیمارستان اهواز آغاز شده است، اضافه کرد: ۳۰۰ مورد نصب پرده آمنیوتیک انجام شده که هیچ کدام رد نشده و عارضه‌ای به همراه نداشته است.

گل بهار خاطرنشان کرد: با استفاده از این پرده برای درمان بیماران، طول مدت بستری تا حدود یک سوم نسبت به قبل کاهش یافته است.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز تاکید کرد: با این اقدام، کنترل عفونت بهتر شده و آثار و عواقب بعد از عمل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای درمان بیماران با درصد بالای سوختگی از تکنولوژی میکروگرفت پیوند پوست استفاده می‌شود، گفت: این تکنولوژی حدود ۱۰ ماه است که در این بیمارستان راه اندازی شده است.

گل بهار ادامه داد: مجموعه اتاق عمل جراحی پلاستیک نیز شامل سه اتاق عمل، پنج ماه است که آماده سازی شده است.
رییس بیمارستان طالقانی اهواز اظهارداشت: تجهیزات جدید و به روز در این اتاق عمل فعال است و جراحان پلاستیک از لحاظ مهارت و تعداد افزایش یافته‌اند.

وی به مجموعه گروه آموزشی جراحان پلاستیک اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییرات اساسی که در نوع فعالیت بیمارستان رخ داد دانشگاه تصمیم گرفت گروه آموزشی جراحان پلاستیک را از گروه جراحی عمومی دانشگاه جدا سازد و گروه آموزشی جراحان پلاستیک را با مرکزیت بیمارستان طالقانی اهواز پایه گذاری کند.

گل بهار تاکید کرد: بیمارستان طالقانی اهواز، بیمارستان جراحی پلاستیک و مرکز سوانح سوختگی جنوب غرب کشور تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود چهار جراح پلاستیک در اختیار داریم و یک جراح دیگر نیز تا یک ماه آینده به ما می‌پیوندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha