سلامت نیوز : مشاور امور سلامت وزیر بهداشت، با بیان اینکه بین 20 تا 30 درصد از تجهیزات پزشکی جراحی مغز و اعصاب در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: باید همانند بخش جراحی مغز و اعصاب، تلاش‌های بسیاری نیز در جهت خودکفایی تجهیزات مورد نیاز این بخش در کشور صورت گیرد که در این راستا اعمال تحریم‌های کنونی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

دکتر سید محمود طباطبایی در حاشیه کنگره میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب کشور در گفت وگو با (ایسنا)، با اشاره به خودکفایی جراحی مغز و اعصاب در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر جراحی مغز و اعصاب در کشور در سطح ایده آلی در حال انجام است، به طوری که 100 درصد اعمال جراحی مغز و اعصاب انجام شده در داخل کشور با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد.

به گفته طباطبایی، هیچ نیازی برای اعزام بیماران مغز و اعصاب جهت انجام جراحی به خارج از کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بین 20 تا 30 درصد از تجهیزات پزشکی جراحی مغز و اعصاب در داخل کشور تولید می‌شود، ابراز داشت: باید همانند بخش جراحی مغز و اعصاب تلاشهای بسیاری در جهت خودکفایی تجهیزات جراحی مغز و اعصاب در کشور صورت گیرد که در این راستا اعمال تحریم‌های کنونی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

به گفته دبیر برد جراحی مغز و اعصاب کشور، تحریم ورود تجهیزات پزشکی به داخل کشور، ایران را در مسیر خودکفایی در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی قرار داده است.

طباطبایی به آثار مخرب جنگ تحمیلی در رشد هرچه بیشتر پیشرفت های علمی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با ایمان و وحدت ملی که در اثر جنگ تحمیلی در میان مردم به وجود آمد توانستیم به پیشرفت‌هایی که هم اکنون شاهد آن هستیم برسیم، اما اگر آثار مخرب جنگ وجود نداشت قطعا می‌توانستیم در موقعیت‌های بهتری قرار بگیریم.

وی از گرفتن تاییدیه آموزشی بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در سال جاری خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با پذیرش دانشجویان دستیاری تخصصی مغز و اعصاب در چرخه آموزشی کشور قرار گرفت.

طباطبایی وجود بیمارستان امام رضا (ع) و تجهیزات موجود در آن را سند افتخار و توسعه استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در سالهای جنگ خسارت زیادی را متحمل گردیده، اما امروزه می توان گفت در زمینه تجهیزات پزشکی با استانهای برخوردار برابری می‌کند که نمونه آن را می توان در بیمارستان امام رضا(ع) شاهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha