چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 50216

اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن ‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید.

سلامت نیوز : اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن ‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ در این مطلب با روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر آشنا می‌شوید.

وضعیت قرارگیری مانیتور خود را تنظیم کنید
تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور می‌تواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه‌ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتی‌متر باشد. ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه‌ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.

نورپردازی را به درستی تنظیم کنید
منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. بازتاب نورهای فلورسنت که در اغلب مکان‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مانیتور باعث خستگی چشم شما می‌شود.

نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته می‌شود و همین طور بهتر است به جای نور مهتابی از چراغ‌های رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیر‌مستقیم به مانیتور بتابد.

به چشم‌های خود استراحت دهید 
هر 20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 6 متری شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید. این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان می‌دارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.

تنظیمات را طوری تغییر دهید که چشمتان اذیت نشود
زمانیکه وسایل شما در قسمت‌های مختلف میز کارتان گسترده شده، چشم شما با نگاه کردن به هریک از آنها، دائما در حال تنظیم کردن خودش است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است وسایلی که بیشتر به آنها نگاه می‌کنید را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید. به طور مثال، کیبورد خود را کاملا به مانیتور نزدیک کنید تا زمانیکه نگاهتان دائما از کیبورد به مانیتور تغییر می‌کند نیاز به تنظیم نداشته باشد و کمتر خسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha