دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲

روانپزشكان و متخصصان علوم اعصاب در انگلیس موفق به شناسایی منطقه اصلی مربوط به ترس و اضطراب در مغز شده‌اند.

سلامت نیوز :روانپزشكان و متخصصان علوم اعصاب در انگلیس موفق به شناسایی منطقه اصلی مربوط به ترس و اضطراب در مغز شده‌اند.


به گزارش ایسنا، این روانپزشكان پس از 9 ماه آزمایش دریافتند كه مركز ترس و اضطراب در منطقه‌ای از هیپوكامپ در لوب میانی گیجگاهی قرار دارد كه این منطقه معمولا با حافظه و آگاهی از مكان مرتبط است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دیلی نیوز، این متخصصان با انجام مجموعه‌ای از اسكن‌های مغزی روی افراد وحشت زده و مضطرب متوجه شدند كه در هنگام احساس ترس، بخش هیپوكامپ فعال می‌شود.


روانپزشكان می‌گویند ترس یک واکنش احساسی به تهدید یا خطر است و معمولا با رفتارهای خاص فرار و اجتناب مربوط است. ترس معمولا با درد ارتباط ‌دارد.

به گفته متخصصان علوم روانشناسی، ترس در دوران بزرگسالی كه به ترس‌های بیمار گونه شهرت دارند، ‌ناشی از تربیت غلط والدین است. افراد مضطرب در رویارویی با مشكلات دچار حالت به اصطلاح انجماد می‌شوند، پدیده‌ای كه آن را «مهار اخلاقی» می‌نامند.

همچنین در این تحقیقات مشخص شد كه زنان، اضطراب بیشتری نسبت به مردان دارند و از مسائل ساده‌تر مانند وارد شدن به یك اتاق شلوغ یا حتی انتخاب یك وسیله جدید احساس ترس و نگرانی می‌كنند.

در این گزارش آمده است: ترس ریشه روانی دارد. ترس طبیعی كه در سنین خاصی به وجود می‌آید، چنانچه فرد بتواند آن را كنترل و با محیط وفق دهد به مرور زمان از بین می‌رود. اما ترس بیمارگونه مدت‌ها با فرد باقی می‌ماند و گاهی جدا شدن از آن غیرممكن می‌شود.

روش‌های غلط تربیتی والدین، اثر مخربی بر روی كودكان دارد كه منجر به تولید ترس می‌شود. دانش روانشناسی بالینی نشان می‌دهد افرادی كه دچار ترس هستند، هیچ گاه دست به اقدام جدید نمی‌زنند و همیشه سعی به عادت دارند، زیرا از شكست به شدت می‌ترسند. اضطراب پدیده‌ پیچیده‌ای است كه تاكنون درك دقیق و كاملی از آن بدست نیامده و می‌تواند تاثیرات اساسی روی زندگی افراد داشته باشد.

روانپزشكان امیدوارند كه با شناسایی این منطقه در مغز به روش‌های تازه و كاربردی تری برای درمان و كنترل این ویژگی‌ رفتاری مشكل ساز دست پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha