شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 21739

محققان آمریكایی با مطالعه بر روی موش ها، به این نتیجه رسیدند كه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا از همان سال های ابتدایی زندگی، از عوامل موثر بر افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین و نیز چاقی شكمی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از كلمبوس در اوهایو، محققان دانشگاه دولتی اوهایو دو گروه از موش ها را با رژیم غذایی عادی و پرچرب، به مدت 10 هفته در معرض هوای آلوده و نیز سالم قرار دادند و پس از این مدت، آنها را در زمینه فاكتورهای خطر مرتبط به چاقی و مقاومت در برابر انسولین كه نشانه دیابت نوع دو است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا محققان گفتند كه پس از این دوره، افزایش وزن موش هایی كه از رژیم غذایی پرچربی استفاده می كردند، بسیار بیشتر از موش های دارای رژیم غذایی عادی بود.
بر این اساس، همچنین افزایش گلوكز خون موش هایی كه رژیم غذایی عادی داشتند و در معرض هوای آلوده قرار گرفتند، چشمگیرتر از موش هایی بود كه رژیم عادی داشتند و از هوای سالم استفاده می كردند.
افزون بر این، بدن موش هایی كه در معرض هوای آلوده قرار گرفته بودند، علائم بیشتری دال بر مقاومت در برابر انسولین نشان داد.
در عارضه مقاومت بدن در برابر انسولین، ترشح انسولین از لوزالمعده موجب انتقال گلوكز از خون به بافت ها نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha