گاز بنزن( بخار ناشی از بنزین) یكی از دلایل افزایش سرطان خون در تهران است.

لامرضا روشنی، معاون پلیس راهور تهران با بیان این مطلب در جلسه كمیته هماهنگی مدیریت ‌آلودگی هوای شهر تهران با انتقاد از نحوه نظارت سازمان محیط زیست گفت: یكی از دلایل افزایش سرطان خون در تهران، طبق گزارش‌های اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، گاز بنزن (بخار ناشی از بنزین )است، این در حالی است كه گاز بنزن 6برابر استاندارد، آلودگی تولید می‌كند و مردم باید در جریان این مسئله قرار گیرند تا كمتر از خودروهای شخصی استفاده كنند.

وی اضافه كرد: متأسفانه سازمان محیط زیست به درستی به وظیفه خود عمل نمی‌كند. با توجه به این كه 80 درصد آلودگی‌ها بر اثر تردد خودروها است، شركت كنترل كیفیت استاندارد كه زیر نظر وزارت صنایع فعالیت می‌كند، به راحتی اجازه داده منبع "كنیستر" از روی خودروها حذف شود. از سویی دیگر تعویض كاتالیست‌ها كه پس از 80 هزار كیلومتر فرسوده می‌شوند با مشكل مواجه است.

 وی در ادامه با اشاره به این كه در زمینه آموزش مردم بسیار ضعیف عمل شده است، تصریح كرد: تشكیل گروه‌های طرفدار محیط زیست می‌تواند برای توجه بیشتر مسئولان به معضل آلودگی هوا مؤثر واقع شود. به گفته روشنی سیاست‌های تشویقی برای انجام تعویض منبع كاتالیست توسط شهروندان وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha