• مهم ترین دلایل اختلالات هورمونی زنان

    مهم ترین دلایل اختلالات هورمونی زنان

    عدم تعادل هورمونی زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا چند هورمون (پیام‌رسان‌های شیمیایی بدنتان) کم یا زیاد باشد. این یک اصطلاح گسترده است که می تواند نشان دهنده بسیاری از شرایط مختلف مرتبط با هورمون باشد.

  • علت خارش واژن چیست؟

    علت خارش واژن چیست؟

    وقتی صحبت از مراقبت از نواحی تناسلی به میان می آید، ممکن است فکر کنید که آن را کاملاً تحت پوشش قرار داده اید. شما بایدها و نبایدهای تمیز کردن روزانه را می دانید، اما چه اتفاقی می افتد وقتی که یک دوره خارش واژن را تجربه می کنید؟

  • 6 نکته ای که رنگ خون قاعدگی درباره سلامتی شما می گوید

    6 نکته ای که رنگ خون قاعدگی درباره سلامتی شما می گوید

    قاعدگی می تواند کلید اصلی برای نشان دادن سلامت هورمونی شما باشد و حالا این رنگ خون قاعدگی است که می گوید این نشان حیاتی درست کار می کند یا خیر.

  • تأثیر واقعی کار بدون مزد بر زنان

    تأثیر واقعی کار بدون مزد بر زنان

    در طول چند دهه گذشته، نقش های جنسیتی تکامل یافته و تغییر کرده است تا هنجارهای اجتماعی در حال تغییر را منعکس کند. با این حال، علی‌رغم این تغییرات، تفاوت‌های موظف بودن به انجام کارهای بدون دستمزد خانوار هنوز بین مردان و زنان در سراسر جهان وجود دارد.

  • شرح دوران یائسگی در زنان

    شرح دوران یائسگی در زنان

    رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: یائسگی زنان در فاصله سنی بین 45 تا 50 سالگی اتفاق می‌افتد و تقریباً یک سوم زندگی آنان در دوران یائسگی می‌گذرد.

  • اشتباهات سلامتی بانوان

    اشتباهات سلامتی بانوان

    معمولا یک سری باورهای غلط پزشکی در بین خانم‌ها مرسوم است که به بررسی برخی از آن‌ها پرداختیم بیماری‌های مقاربتی، علامت دارند؛بسیاری از بیماری‌های مقاربتی در واقع بدون علامت هستند.

  • دلیل ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی

    دلیل ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی

    ترشحات قهوه ای رنگ پس از پریود معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست زیرا این ترشحات تنها خون خشک و قدیمی هستند که به مرور از بدن خارج می شوند؛ اگر علائم نگران کننده دیگری دارید یا احتمال بارداری یا سقط جنین وجود دارد، وقت ملاقات با پزشک بگیرید.

  • کاهش استروژن در زنان را چطور تشخیص دهیم؟

    کاهش استروژن در زنان را چطور تشخیص دهیم؟

    زنان جوان کمتر از 40 سال با سطوح کم استروژن می توانند یائسگی زودرس را تجربه کنند و علائمی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه به سراغ آنها بیاید. خستگی یکی از شایع ترین شکایات زنان با سطوح استروژن پایین است.زنانی با سطوح پایین استروژن می توانند فراموشی، بی خوابی، عفونت مثانه و سردرد را نیز تجربه کنند.

  • دلایل اضافه شدن وزن در دوران قاعدگی

    دلایل اضافه شدن وزن در دوران قاعدگی

    تنها شما نیستید، اعداد روی ترازو در طول دوره قاعدگی برای همه افزایش پیدا می کند. برخی خانم ها در طول دوران قاعدگی حتی ممکن است 2 کیلو وزن ( یا بیشتر) اضافه کنند.

  • زنان این علائم را جدی بگیرند!

    زنان این علائم را جدی بگیرند!

    متخصص زنان و زایمان گفت:افزایش آمار بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش تمرکز، مشکلات خواب، پوکی استخوان، افسردگی و مهمتر از همه گرگرفتگی از شکایات اصلی دوران یائسگی است.

  • علائم بالا بودن هورمون استروژن

    علائم بالا بودن هورمون استروژن

    استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان کم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشکل ساز شود.

  • درمان های خانگی برای برخی عفونت ها

    درمان های خانگی برای برخی عفونت ها

    بیشتر خانم‌ها دست‌کم یک بار در طول زندگی خود دچار عفونت می‌شوند. شایع‌ترین علت این عفونت‌ها، مخمری به نام کاندیدا آلبیکنس  است. هرچند انواع دیگر قارچ‌ها هم می‌تواند علت عفونت باشد.

  • آیا واقعا قهوه تاثیر شگفت انگیزی در لاغری دارد؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    آیا واقعا قهوه تاثیر شگفت انگیزی در لاغری دارد؟

    قهوه یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و افراد علاقه‌مند به این نوشیدنی، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه را در برنامه‌های روزانه خود دارند. استفاده مکرر از قهوه فواید بسیار زیادی دارد و به همین واسطه محبوبیت آن دو چندان شده است. در این بین یک سوال مهم وجود دارد که قهوه چه تاثیری در متابولیسم بدن دارد و آیا مصرف منظم آن موجب کاهش وزن خواهد شد؟ این پرسشی است که افراد قهوه دوست و همچنین کسانی که میل چندانی به این نوشیدنی ندارد، به دنبال پاسخ آن هستند. به همین واسطه تصمیم گرفتیم با انجام تحقیقات و مطالعات پژوهش‌های مختلف به این پرسش مهم پاسخ دهیم. در ادامه این مطلب به سوال «آیا قهوه باعث لاغری خواهد شد؟» پاسخ خواهیم داد.

  • اهمیت انجام تست پاپ‌اسمیر برای خانم ها

    اهمیت انجام تست پاپ‌اسمیر برای خانم ها

    با اینکه در سال‌های اخیر بیماری‌ها و عفونت‌های زنان افزایش یافته، هنوز بسیاری از خانم‌ها درباره تست‌ها و چک‌آپ‌های ضروری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی آگاهی ندارند. تست پاپ ‌اسمیر به عنوان یکی از تست‌های غربالگری بیماری‌های دهانه‌ رحم انجام می‌شود.

  •  بررسی دلایل یائسگی زودرس

     بررسی دلایل یائسگی زودرس

    یائسگی در اکثر خانم‌ها بین 45 تا 55 سالگی شروع می‌شود. میانگین سنی که برای یائسگی در نظر گرفته‌اند، 51 سالگی است. گاهی برخی از افراد به دلایل مختلفی یائسگی زودرس را قبل از 45 سالگی و همچنین یائسگی پیش رس یا نارسایی زودرس تخمدان قبل از 45 سالگی تجربه می‌کنند.

  • روش هایی برای کاهش نفخ قاعدگی

    روش هایی برای کاهش نفخ قاعدگی

    شما نیز جزو آن دسته از خانوم هایی هستید که قبل و یا هنگام قاعدگی نفخ شدید را تجربه می کنید؟ آیا می دانید که راهی برای کاهش یا درمان نفخ دوران پریود وجود دارد؟

  • آیا درمان های طبیعی می توانند به رفع فیبروم کمک کنند؟

    آیا درمان های طبیعی می توانند به رفع فیبروم کمک کنند؟

    فیبروم های رحمی توده های غیر سرطانی رحم هستند که اغلب در سال های باروری ظاهر می شوند. فیبروم رحم که لیومیوم (lie-o-my-O-muhs) یا میوم نیز نامیده می شود، با افزایش خطر سرطان رحم همراه نیست و تقریباً هرگز به سرطان تبدیل نمی شود.

  • آیا واقعا استفاده از کاپ‌های قاعدگی بی‌خطر است؟

    آیا واقعا استفاده از کاپ‌های قاعدگی بی‌خطر است؟

    کاپ های قاعدگی بیشتر و بیشتر محبوب می شوند، به ویژه در کشورهای غربی، در درجه اول به دلیل قابلیت استفاده مجدد آنها. اما آیا آنها به اندازه سایر محصولات یکبار مصرف قاعدگی ایمن هستند؟ و چند نفر در سراسر جهان واقعاً در مورد آنها می دانند؟ 

  • داروی هورمونی میتواند به زنان در کاهش بی اختیاری ادرار کمک کند

    داروی هورمونی میتواند به زنان در کاهش بی اختیاری ادرار کمک کند

    از دست دادن کنترل مثانه - یک مشکل رایج و اغلب شرم آور است. شدت آن از نشت گهگاه ادرار هنگام سرفه یا عطسه گرفته تا زمانیکه برای ادرار کردن که آنقدر ناگهانی و شدید است که به موقع به توالت نمی‌روید متغیر است.

  • راهکارهایی برای کاهش گرگرفتگی

    گرگرفتگی یائسگی چقدر طول می کشد؟

    راهکارهایی برای کاهش گرگرفتگی

    درباره نشانه های گرگرفتگی ،علائم و دلایل آن چه میدانید؟ اکثر زنان کاهش زمان و حجم خون‌ریزی و نامنظمی در قاعدگی را تجربه می‌کنند. تغییرات جسمانی دیگری نیز ممکن است در دوره یائسگی اتفاق بیفتد که بسیاری از آنها با اتخاذ شیوه زندگی سالم قابل پیشگیری است.

  • بهترین دمنوش های گیاهی برای زنان در دوران قاعدگی

    بهترین دمنوش های گیاهی برای زنان در دوران قاعدگی

    برای کاهش درد در زمان پریود شدن می‌توانید از قرص‌های ضد بارداری، مسکن و ضد افسردگی استفاده کنید، ولی بهتر است که گاهی به جای مصرف این داروهای شیمیایی برای کاهش درد دوره قاعدگی، از داروهای گیاهی نیز استفاده کنید.

  • داشتن روابط جنسی زیاد باعث گشادی واژن می‌شود؟

    داشتن روابط جنسی زیاد باعث گشادی واژن می‌شود؟

    اغلب خانم‌ها معتقدند که داشتن روابط جنسی زیاد باعث گشادی واژن می‌شود. درحالی که به گفته متخصصان زنان و زایمان دو اتفاق مهم در زندگی خانم‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل و اندازه واژن شود.

  • علت درد سینه چیست و به چه پزشکی باید مراجعه شود؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    علت درد سینه چیست و به چه پزشکی باید مراجعه شود؟

    برای درمان درد سینه می‌توانید به فوق تخصص پستان در کرج مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم برای شما انجام گیرد. با این حال این نکته قابل ذکر است که درد سینه همیشه مسئله نگران‌کننده‌ای نیست و خود به خود رفع می‌شود.

  • افسردگی قاعدگی چیست و چطور آن را مدیریت کنیم؟

    افسردگی قاعدگی چیست و چطور آن را مدیریت کنیم؟

    بسیاری از بانوان افسردگی قاعدگی را تجربه می کنند که یکی از علائم سندروم پیش از قاعدگی یا PMS است. PMS ترکیبی از علائم فیزیکی، احساسی و رفتاری است که در قبل و هنگام قاعدگی رخ می دهد. به دلیل وجود PMS، ممکن است احساس افسردگی داشته باشید و علائم دیگری را مانند ویار غذا، دلدرد، ضعف، حساسیت سینه ها و سایر علائم را تجربه کنید. همچنین ممکن است افسردگی شدیدی را به اسم اختلال افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD تجربه کنید و حتی ممکن است اگر از قبل افسردگی داشته باشید، حین قاعدگی، این افسردگی، شدید تر شود.

  • آیا لکه بینی بین دو دوره قاعدگی خطرناک است ؟

    آیا لکه بینی بین دو دوره قاعدگی خطرناک است ؟

    خونریزی بین دو دوره قاعدگی ، که لکه بینی نامیده می شود، مشکل رایجی است. دکتر امی آتری، استاد بالینی در دانشگاه کالیفورنیا، می گوید :"تقریبا تمام زنان در یک دوره از زندگی خود، با چنین مشکلی روبرو می شوند."

  • خوراکی های دوران قاعدگی

    خوراکی های دوران قاعدگی

    دوران قاعدگی یکی از دوره‌های مهم در زندگی خانم‎‌هاست. در این روزها  علاوه بر درد  در ناحیه شکم و کمر،اغلب زنان به دلیل تغییرات هورمونی دچار نوسانات خلقی خواهند شد و همچنین به علت خون ریزی، مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدنشان را از دست خواهند داد.

  • با ۹ نکته جالب در مورد اندازه سینه در زنان آشنا شوید

    با ۹ نکته جالب در مورد اندازه سینه در زنان آشنا شوید

    شکل و اندازه سینه خانم ها متفاوت است. عواملی مانند وزن، بارداری و ورزش همگی در اندازه سینه زنان و شکل ظاهری آنها نقش دارد.

  • ترشحات واژینال طبیعی است یا خیر؟

    ترشحات واژینال طبیعی است یا خیر؟

    اگر ترشح شامل خارش، بوی بد یا تحریک باشد، به این معنی است که ترشحات طبیعی نیستند و چیزی وجود دارد که باید بررسی کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که ترشحات رنگ خاکستری مایل به سبز و زرد با سوختگی، بوی بد و تحریک را نشان می دهد، ممکن است به واژینوز باکتریایی (BV) یا STD مبتلا شوید. اساساً، ترشحات واژن در صورت وقوع یک نشانه جدی به ما هشدار می دهد.

  • دلایل احساس درد در پستان

    دلایل احساس درد در پستان

    درد، تورم، سنگینی، تیرکشیدن یا سوزش ، گرفتگی - هر احساسی که باشد، درد سینه دردناک باشد. این می تواند نگران کننده نیز باشد -- بسیار رایج است که تعجب کنید که آیا آنچه احساس می کنید ممکن است نشانه سرطان سینه باشد یا خیر .

  • خوش بینی موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    مطالعات نشان می دهد؛

    خوش بینی موجب افزایش طول عمر زنان می شود

    محققان دانشگاه هاروارد تأثیر خوش‌بینی را بر طول عمر زنان مطالعه کردند و دریافتند که خوش‌بینی با طول عمر بیشتر مانند زندگی تا سن ۹۰ سالگی مرتبط است.