روانشناسی

  • نکاتی درباره اختلالِ «کار امروز را به فردا انداختن»

    نکاتی درباره اختلالِ «کار امروز را به فردا انداختن»

    سلامت نیوز:یک مشاور و روان‌درمانگر گفت: افراد اهمال‌کار از اینکه کارهای خود را به تأخیر می‌اندازند پشیمان می‌شوند و خودشان را سرزنش می‌کنند و در نتیجه احساس بی‌ارزشی می‌کنند بنابراین فردی که بیش از اندازه خود را ملامت می‌کند پس از مدتی دچار اختلالاتی همچون افسردگی، اضطراب، خستگی و سردردهای شدید می‌شود.

  • روانشناسی زرد چگونه جیبتان را خالی می‌کند؟

    روانشناسی زرد چگونه جیبتان را خالی می‌کند؟

    سلامت نیوز: اواخر دهه‌ ۸۰ بود که آوازه‌ کتاب «راز» سروصدا به پا کرد، «باشد که معجزه شکرگزاری درهای دنیای نوینی را بر تو بگشاید و برای تمامی سال‌های زندگی‌ات شادمانی به ارمغان آورد، این خواسته قلبی من برای تو و تمامی جهان است.» همین چند جمله‌ ابتدایی کتاب کافی بود تا مخاطب خود را در برابر یک راه و معجزه‌ جدید ببیند، راهی که قرار بود او را به تمامی آرزوهایش برساند، مشکلاتش را حل کند و در جهانی پر از عشق، موفقیت و ثروت را به رویش بگشاید و رسالت کتاب راز، در اختیار گذاشتن کلید این «در» است.

  • «رفیق بازی» پس از «ازدواج»؛ آری یا خیر؟

    «رفیق بازی» پس از «ازدواج»؛ آری یا خیر؟

    سلامت نیوز: یک روانشناس با بیان اینکه اگر افراد احساس کنند ازدواج تبدیل به قفسی برایشان شده است قطعا رابطه زوجین صدمه می‌بیند، درباره حد و مرز روابط زوجین با دوستان خود پس از ازدواج، گفت: نمی‌توان گفت که زوجین باید پس از ازدواج به طور کامل رابطه خود با دوستانشان را قطع کنند یا خیر، بلکه این زوجین هستند که باید در این‌باره صحبت و حد و مرز مناسب را رعایت کرده و اولویتشان در ابتدا همسر و خانواده و سپس دوستان باشد.

  • خدمات مشاوره روانشناسی و پزشکی اینترنتی، با ارزش ترین خدمات آنلاین !

    خدمات مشاوره روانشناسی و پزشکی اینترنتی، با ارزش ترین خدمات آنلاین !

    همه زمانی قدر مشاوره های پزشکی را دانستیم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد. شاید تا قبل از این، بیشتر افراد ترجیح می‌دادند که به صورت حضوری ویزیت شوند. اما بعد از همه گیری کرونا مشخص شد که یک سرویس آنلاین مشاوره پزشکی تا چه اندازه می‌تواند برای مردم سودمند باشد. مشاوره پزشکی و روانشناسی آنلاین امروزه به یک شیوه استاندارد و پرطرفدار در بین اغلب بیماران تبدیل شده است. بر خلاف تصور عموم مردم چنین روشی تنها برای مشاوره روانشناسی کارایی ندارد و می‌توان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را با این شیوه درمان کرد.

  • ۱۰ راهکار مفید برای برخورد با افراد مغرور

    ۱۰ راهکار مفید برای برخورد با افراد مغرور

    سلامت نیوز: حس‌کردن شادی در لحظه‌های زندگی از مهم‌ترین دستاوردهای ما انسان‌هاست. یکی از چیزهایی که برای رسیدن به چنین دستاوردی به ما کمک می‌کند، برقراری ارتباط خوشایند با آدم‌های دیگر است. اما آدم‌های مغرور نمی‌گذارند که به چنین نقطه‌ای برسیم، یعنی شادی را از ما و البته خودشان دور می‌کنند.

  • چند توصیه مهم درباره اختلال خود زشت انگاری

    چند توصیه مهم درباره اختلال خود زشت انگاری

    سلامت نیوز:یک روانشناس گفت: آیا شما خود را زیبا می‌دانید و از بدن خود رضایت دارید یا جزو کسانی هستید که دچار خود زشت انگاری هستند و از شکل بینی، بازو و... رنج می‌برند و بخش عمده‌ای از اوقات و افکارشان پیرامون این موضوع می‌چرخد.

  • چرایی گرایش زنان به عمل جراحی زیبایی

    یک روانشناس مطرح کرد:

    چرایی گرایش زنان به عمل جراحی زیبایی

    سلامت نیوز:یک روانشناس گفت: بسیاری از افرادی که در بزرگسالی به جراحی مکرر زیبایی روی می‌آورند، دچار مشکلاتی در تصویر بدنی خود هستند.

  • خودمان را با دیگران مقایسه کنیم یا نه؟

    خودمان را با دیگران مقایسه کنیم یا نه؟

    سلامت نیوز:یک روانشناس گفت: مقایسه اجتماعی همیشه وجود دارد و به‌طور ناخودآگاه یا خودآگاه در ما شکل می‌گیرد.

  • به ازای هر 12 هزار نفر، یک روانشناس و مشاوره وجود دارد!

    «حفظ انحصار» با عدم صدور مجوز برای روانشناسان

    به ازای هر 12 هزار نفر، یک روانشناس و مشاوره وجود دارد!

    سلامت نیوز: اتفاقات عجیب و غریب در جامعه و افزایش خشونت نشان از ضعف دستگاه‌های اجرایی و متولی در درمان رفتار مردم دارد. پیش از شیوع کرونا و آغاز تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، مسئولان وزارت بهداشت به این امر اذعان داشتند که از هر چهار نفر، یک نفر به اختلالات روحی و روانی دچار است.

  • ویزیت‌های دیوانه‌کننده روان‌درمانی

    ویزیت‌های دیوانه‌کننده روان‌درمانی

    سلامت نیوز: تعرفه‌های خدمات‌ روانشناسی، روانپزشکی و به‌ طور کلی مشاوره‌های روان، آن قدر متغیر، متفاوت و بالاست که خیلی‌ها را از مراجعه پشیمان می‌کند. «با این که تعرفه‌های تصویب‌شده برای خدمات روانشناسی و مشاوره برای جلسه ۴۵دقیقه‌ای، بین ۱۳۰هزار تومان تا ۱۸۷هزار تومان از سوی هیأت دولت تصویب شده اما بسیاری از متخصصان روانشناس و روانپزشک، بی‌توجه به تعرفه‌های تصویب‌شده، نرخ تعیین می‌کنند.

  • خالی کردن «دق و دلی» با همسران چه می کند؟

    خالی کردن «دق و دلی» با همسران چه می کند؟

    سلامت نیوز:یک روانشناس با تاکید بر اینکه زوجین نباید دلخوری خود نسبت به خانواده همسر را بر سر همسر خالی کنند، گفت: صحبت کردن درباره دلخوری‌ها با همسر لازم است اما این به معنای تخلیه خشم بر روی همسر و به اصطلاح خالی کردن دق و دلی ناشی از رفتار خانواده ها بر روی همسر نیست، چراکه خالی کردن تمام دلخوری‌ها بر همسر اثرات وحشتناکی بر روی روابط خواهد داشت.

  • فرمول رسیدن به زندگی رضایت‌بخش

    فرمول رسیدن به زندگی رضایت‌بخش

    سلامت نیوز: برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش، اشتیاق و هدف را باید یکی کرد اما چالش بسیاری از افراد اینست که اشتیاق و هدف‌شان از هم جداست. درصورتی که اگر اشتیاق با هدف یکی شده باشد، نتایج فوق‌العاده‌ای به بارمی‌آورد.

  • جملات ممنوعه ای که نباید به 30 ساله ها بگویید!

    جملات ممنوعه ای که نباید به 30 ساله ها بگویید!

    سلامت نیوز:همه شما در مورد بحران سی سالگی حتما شنیده اید. یک سری جملات هستند که هرگز نباید با افراد 30 ساله بگویید. در ادامه این جمله های ممنوعه را به شما می گوییم.

  • می‌خواهید اجتماعی شوید؟ این سه روش به شما کمک می‌کند

    می‌خواهید اجتماعی شوید؟ این سه روش به شما کمک می‌کند

    سلامت نیوز: اگر احساس می‌کنید زمان زیادی را در تنهایی سپری می‌کنید یا وقتی در میان افراد هستید چیز زیادی برای گفتن ندارید، این مطلب را بخوانید.

  • نکاتی درباره رفتن به جلسات مشاوره

    نکاتی درباره رفتن به جلسات مشاوره

    سلامت نیوز_*مسعود علی اکبری: همه ما در دوره‏‎‌‎های مختلفی از زندگی خود چنان توسط عوامل مختلف درنی و بیرونی تحت فشار قرار می‎‌‎گیریم که احساس می‎‌‎کنیم بدون کمک گرفتن از یک فرد بیرونی نمی‎‌‎توانیم از پس آن بحران برآییم. در چنین شرایطی که در زندگی با مشکلاتی مواجه هستیم بهترین انتخاب ما کمک گرفتن از یک متخصص است.

  • نقش استعدادیابی کودکان در آینده آنها

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    نقش استعدادیابی کودکان در آینده آنها

    یکی از بزرگترین دغدغه های والدین، پیدا کردن استعداد کودکان خود و قرار دادن آنها در مسیر صحیح است. کلمه استعداد تعاریف بسیار زیادی دارد  اما می توان گفت یکی از بهترین تعاریف این کلمه به کاری گفته می شود که افراد در سریع ترین زمان ممکن آن را فرا می گیرند و برای انجام آن شور و اشتیاق بسیاری دارند به طوری که نمی توانند از انجام دادن آن دوری کنند. برای برخی از افراد این استعداد، با هدف زندگی شان یکی می باشد و به محض پیدا کردن این استعداد، با تمام وجود آن را دنبال می کنند تا حس خوب و خوشحالی را وارد زندگی خود کنند.

  • مهارت ابراز احساسات در خانواده‌ها به شدت ضعیف است

    مهارت ابراز احساسات در خانواده‌ها به شدت ضعیف است

    سلامت نیوز : یک مشاور با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌های گفت‌وگوی والدین و نوجوانان به دلیل اهمیت ارتباط مستقیم اعضای خانواده با یکدیگر، گفت: گاهی درون خانواده‌ها گفتگو به معنای واقعی شکل نمی‌گیرد و از این رو نوجوان می‌ترسد با مادر یا پدر خود مستقیم صحبت کند و با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی ما رخنه کرده است، نوجوان برای بیان خواسته‌ها و احساسات خود به والدین از طریق فضای مجازی اقدام می‌کند.

  • کودک می‌تواند بدون حضور والدین در خانه اقوام بماند؟

    کودک می‌تواند بدون حضور والدین در خانه اقوام بماند؟

    سلامت نیوز :یک روانشناس با بیان اینکه کودکان تا پیش از ۱۴ سالگی امکان مراقبت از خود را ندارند، گفت: پیش می‌آید که کودکان اصرار می‌کنند یک شب به تنهایی در خانه اقوام بمانند و بعضا والدین این اجازه را به آنها می‌دهند، حال آنکه حدودا تا پیش از ۱۴ سالگی نباید کودکان به تنهایی و بدون حضور والدین شب را در منزل اقوام بمانند.

  • آسیب‌های افسردگی بعد از زایمان/توصیه‌های روانشناسی به همسر

    کارشناس ارشد روانشناسی عمومی مطرح کرد؛

    آسیب‌های افسردگی بعد از زایمان/توصیه‌های روانشناسی به همسر

    سلامت نیوز:کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت: چنانچه افسردگی بعد از زایمان تشدید شود، می‌تواند موجب بروز خشم و عصبانیت در مادر شود.

  • به رفتارهای پرخاشگرانه غیر آسیب‌زای کودک "بی‌توجهی" کنید

    به رفتارهای پرخاشگرانه غیر آسیب‌زای کودک "بی‌توجهی" کنید

    سلامت نیوز: یک روانشناس با اشاره‌ به پرخاشگری غیر آسیب زا برخی کودکان نظیر پرتاب اسباب بازی و یا به زبان آوردن کلمات زشت، گفت: والدین باید در مقابل رفتارهای پرخاشگرانه و در عین حال غیر آسیب زا کودکان مثل پرتاب اسباب بازی یا به کار بردن کلمات زشت بی‌توجه باشند و در عین حال فراموش نکنند کودکانی که مورد پرخاش لفظی یا بدنی و... والدین قرار گیرند و یا این رفتارها را در اعضای خانواده خود مشاهده کنند، پرخاشگری را بر روی دیگران و یا اسباب بازی‌های خود اعمال می‌کنند.

  • 5 توصیه برای نیفتادن در دام 5 هزار روان‌شناس‌نما

    5 توصیه برای نیفتادن در دام 5 هزار روان‌شناس‌نما

    انتخاب مرکز مشاوره یا روان‌شناس، کار آسانی نیست. در واقعیت در غالب مواقع افراد بر مبنای توصیه‌های نزدیکان فردی را برای مراجعه انتخاب می‌کنند؛ روشی که گاهی اوقات جواب می‌دهد اما برخی از مواقع هم درست از آب در نمی‌آید.

  • تمسخر کودکان و نوجوانان در حضور اقوام و «آزار خاموش» آنها

    تمسخر کودکان و نوجوانان در حضور اقوام و «آزار خاموش» آنها

    یک روانشناس با اشاره به تمسخر فرزندان از سوی والدین و در حضور اقوام و آشنایان، گفت: مسخره کردن کودکان و نوجوانان توسط والدین و در حضور اقوام و آشنایان اگرچه با هدف شوخی و خنده نیز باشد اما نوعی آزار روانی محسوب می‌شود که آن را آزار خاموش نیز می‌نامند.

  • 9 ویژگی اصلی که یک روانشناس باید داشته باشد

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    9 ویژگی اصلی که یک روانشناس باید داشته باشد

    دانستن اینکه چه ویژگی هایی در یک روانشناس بیشتر اهمیت دارد می تواند ارزشمند باشد، چه به دنبال درمان و یا جستجو یک حرفه در روانشناسی باشید. خصوصیات شخصی ممکن است ذاتی یا اکتسابی باشد.روانشناسان موفق بسیاری از ویژگی های بین فردی را که شما در دوست یا مربی به دنبال آن هستید دارند. آنها صمیمی و دلگرم کننده هستند و روی موفقیت شما سرمایه گذاری می کنند. علاوه بر این، روانشناسان به آموزش و اعتبار مناسب برای مشاوره با مشتریان نیاز دارند.

  • تاثیر کتابخوانی بر سلامت روان/ درمان اختلالات بی خوابی

    تاثیر کتابخوانی بر سلامت روان/ درمان اختلالات بی خوابی

    یک روانشناس، اهمیت کتابخوانی در سلامت روان و کاهش افسردگی و اضطراب را مورد تاکید قرار داد.

  • معرفی و بررسی خدمات مشاوره در کلینیک دکتر علی کربلایی

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    معرفی و بررسی خدمات مشاوره در کلینیک دکتر علی کربلایی

    کلینیک مشاوره و روانپزشکی دکتر کربلایی با استفاده از روانشناسان و پزشکان متخصص و تحت مدیریت ایشان، آماده ارائه بهترین خدمات است. بهره‌گیری از تیم حرفه‌ای و تجهیزات مدرن و پیشرفته این کلینیک را در لیست بهترین کلینیک‌های روانپزشکی در تهران قرار داده است.

  • چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی‌آوریم؟

    یک روانشناس مطرح کرد:

    چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی‌آوریم؟

    یک روانشناس گفت: بیشتر افراد از دو سه سال اول زندگی‌اش هیچ چیزی در خاطر ندارد و بسیاری از افراد از هفت یا هشت سال اول زندگی‌شان نیز خاطره‌ای ندارند. این در حالی است که تواناییِ یادگیریِ ما در ابتدای کودکی، به شکلی تعجب آور، بیشتر از بقیه سال‌های عمرمان است، دلیل این فراموشی چیست؟

  • جولان روانشناسی زرد در دوران کرونا

    جولان روانشناسی زرد در دوران کرونا

    صفحات مجازی پر از توصیه‌های روانشناسی شده است؛ افرادی که با مشاهده تقاضای مردم برای دریافت خدمات مشاوره روان، دست به کار شده‌اند، چند توصیه و پیشنهاد از این طرف و آنطرف جمع کرده‌اند، صفحه‌ای در فضای مجازی راه انداخته‌اند و مشاوره می‌دهند.

  • تعرفه جدید خدمات «روان‌شناسی و مشاوره» ابلاغ شد

    تعرفه جدید خدمات «روان‌شناسی و مشاوره» ابلاغ شد

    تعرفه جدید خدمات روان‌شناسی و مشاوره در سال ۱۴۰۰ توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ شد.

  • 5 راهکار سریع برای درمان استرس

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    5 راهکار سریع برای درمان استرس

    حتماً برایتان پیش آمده است که از شرایط، رخداد یا اتفاقی نگران شوید. متأسفانه در زندگی مدرن داشتن استرس و اضطراب کاملاً طبیعی محسوب می‌شود. به همین دلیل، این دو واژه در دایرۀ لغات ما بسیار کاربرد دارند.

  • این بچه‌های آرام، آتش زیرخاکسترند!

    این بچه‌های آرام، آتش زیرخاکسترند!

    یک روانشناس با اشاره به استفاده بیش از حد برخی کودکان و نوجوانان از فضای مجازی دراوقات فراغت، گفت: والدین باید بدانند فرزندان آنها که ساعت‌ها سرگرم فضای مجازی آرام یک گوشه می نشینند، عملا در شرایط آرامش قبل از طوفان قرار داشته و به نوعی آتش زیرخاکسترند که سالها بعد اثرات مخرب خود را نشان می‌دهد.