• فواید زرده تخم مرغ برای موها

    فواید زرده تخم مرغ برای موها

    بسیاری از مردم از اوایل قرن یازدهم استفاده از زرده‌ تخم‌مرغ را برای تقویت مو شروع کردند. از آن تاریخ قرن‌ها گذشته است و هنوز بعضی از افراد از زرده و حتی سفیده‌ تخم‌مرغ برای موهای خشک یا آسیب‌دیده استفاده می‌کنند؛ چرا که معتقدند مواد مغذی که به‌طور طبیعی در زرده‌ تخم‌مرغ وجود دارند، همان مواد مغذی موجود در موهای سالم و براق هستند.

  • ۴ ژل موی خانگی برای مقابله با خشکی و وزی مو

    ۴ ژل موی خانگی برای مقابله با خشکی و وزی مو

    از این ژل های طبیعی برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید و وزی و خشکی موهای خود را کاهش دهید.

  • 7 باور اشتباه درباره موی سر

    7 باور اشتباه درباره موی سر

    بسیاری از ما اهمیت زیادی به موی سرمان می‌دهیم که این موضوع ناخواسته سلامت مو را به‌خطر می‌اندازد و باعث باورهای اشتباه درباره آن می‌شود.

  • علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

    علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

    حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی و داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند.

  • دو آمپول معروفی که برای درمان ریزش مو تبلیغ می شوند

    تبلیغ درمان ریزش مو با بیوتین و دکسپانتنول چقدر صحت دارد؟

    دو آمپول معروفی که برای درمان ریزش مو تبلیغ می شوند

    یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه:« بیوتین و دکسپانتنول، برای درمان ریزش مو موثر است ولی مساله این است که از این مکمل ها برای درمان چه نوع ریزش مویی می توان استفاده کرد.» گفت:« این دو مکمل بیشتر برای درمان ریزش موی تلوژن افلوویوم کاربرد دارند یعنی ریزش مویی که به دنبال کمبود ویتامین در بدن، یا بر اثر یک بیماری طول کشیده، یا استرس شدیدی که به بدن وارد شده است، تجویز می شود و بر روی درمان ریزش موی ناشی از مشکلات هورمونی چندان موثر نیستند.»

  • اسپری دوفاز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

    اسپری دوفاز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

    امروزه محصولات مراقبت از مو با نام ها و برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. یکی از این محصولات اسپری دوفاز مو است که از ترکیب آب و سیلیکون تهیه شد. به همین خاطر است که قبل استفاده از آن باید خوب تکان داد تا این دو قسمت با هم ترکیب شوند.اسپری دو فاز مو یک محصول آرایشی است که برای مراقبت از مو و بهبود وضعیت آن استفاده می شود. عمل دو فازی علاوه بر تاثیر قدرتمندی که بر روی مو دارد، برای محافظت از مو در برابر گرمای نور خورشید و گرمای ابزارهای حالت دهنده مو استفاده می شود.

  • عوارض رنگ کردن مکرر موها چیست؟

    عوارض رنگ کردن مکرر موها چیست؟

    براساس نظر برخی از محققان رنگ کردن مو یک عمل اعتیادآور است و اگر فردی یک بار موی خود را رنگ کند، ناخودآگاه اینکار را دوباره تکرار خواهد کرد. رنگ کردن مکرر مو، به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن موجب آسیب دیدن ریشه و ساقه و همچنین حساسیت پوستی، آسم، سرطان و... می‌شود.

  • بهترین محصولات رویش مجدد مو

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    بهترین محصولات رویش مجدد مو

    بسیاری از افراد با چالش ریزش مو روبرو هستند و به دنبال بهترین محصول برای رویش مجدد مو می‌گردند که این مشکل آزاردهنده را از بین ببرد. اما گاهی اوقات، راه‌حل تنها استفاده از یک محصول نیست.تجربیات نشان داده‌اند که در برخی موارد، ترکیبی از محصولات، مکمل‌ها و ویتامین‌ها ممکن است بهترین پاسخ باشد. همچنین، نوع و دلیل ریزش مو در هر فرد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین توصیه‌ی یکسان برای همه نمی‌تواند مؤثر باشد.قبل از انتخاب هر محصول یا روشی، مشاوره با یک پزشک متخصص و انجام آزمایش‌های لازم بسیار حیاتی است. می بایست با اطمینان و دانش کافی، به سمت قطع ریزش مو و بازگرداندن جلوه‌ی طبیعی و سالم به موهایتان قدم بردارید. در این مقاله تلاش می کنیم تا بهترین محصولات رویش مجدد مو و قطع ریزش مو را به شما معرفی کنیم.

  • این روغن رشد مو را سریع می کند

    این روغن رشد مو را سریع می کند

    روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت موی سر است. این روغن سبک می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند.

  • معجزه درمان کیست مویی با لیزر؛ واقعیت یا اغراق؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    معجزه درمان کیست مویی با لیزر؛ واقعیت یا اغراق؟

    درمان قطعی کیست مویی با جراحی و لیزر انجام می شود. روش های خانگی و دارو تنها در مراحل اولیه بیماری موجب کاهش علائم و تسکین درد می شود. از میان دو روش جراحی سنتی و لیزر کیست مویی، جدیدترین و کم عوارض ترین روش، لیزر است که مورد تایید اکثر پزشکان جهان می باشد.

  • آیا می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

    آیا می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

    طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد مو از پوست سر گفته می‌شود که علل مختلفی دارد.

  • روش های خانگی برای جلوگیری از سفید شدن موها

    روش های خانگی برای جلوگیری از سفید شدن موها

    با استفاده از راهکارهای ساده می توانید از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کنید.

  • چگونه از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    چگونه از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم

    محافظت از موی خود در برابر خورشید امری طبیعی است. به خصوص در هنگام تابستان که خورشید در گرم‌ترین دوره خود قرار دارد و می‌تواند به مو و پوست سر شما آسیب جدی وارد کند. نور خورشید می‌تواند باعث خشکی و شکننده شدن موی شما می‌شود. نور شدید خورشید همچنان می‌تواند علاوه بر داشتن مضرات بسیار برای مو، سلامت پوست سر شما را نیز به خطر اندازد. موی سر به آن اندازه که به نظر می‌آید تاثیری بر محافظت از پوست سر ندارد که این مورد قابل توجه است.محافظت نکردن از پوست و موی سر می‌تواند به شرایط وخیمی از سلامت سر ختم شود و هزینه‌های غیرقابل جبرانی برای سلامت بدن شما به جای بگذارد. ما در این مطلب سعی به معرفی بهترین راه‌ها برای محافظت مو و پوست سر در برابر نور خورشید را داریم تا شما بتوانید با انجام دادن این موارد، به سلامت پوست و موی خود کمک کنید. با ما همراه باشید!

  • آرایش سریع مو در منزل (تکنیک‌های ساده آرایش مو در 10 دقیقه)

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    آرایش سریع مو در منزل (تکنیک‌های ساده آرایش مو در 10 دقیقه)

    مشغله روزانه موجب شده تا زمان کافی برای انجام بسیاری از کارها مانند آرایش مو را نداشته باشیم. امروز با سریع ترین روش آرایش مو در خانه آشنا خواهید شد که دیگر نگران زمان و زیبایی خود نباشید.

  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو

    ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو

    اگر دچار ریزش مو هستید بخشی از علل این ریزش می‌تواند کاهش یک سری از ریز مغذی‌ها باشد که با رعایت برخی نکات و مصرف ریزمغذی‌هایی که کمبود آن در بدن شما وجود دارد می‌توانید از این آسیب جلوگیری کنید.

  • چه ارتباطی بین کاهش وزن و ریزش مو وجود دارد؟

    چه ارتباطی بین کاهش وزن و ریزش مو وجود دارد؟

    در برخی موارد، کاهش وزن ممکن است منجر به عوارض جانبی از جمله ریزش مو شود. بدن به کمبود مواد مغذی، استرس و تغییرات هورمونی حساس است و تمام این موارد در روند کاهش وزن سریع، رژیم‌های غذایی محدود یا جراحی کاهش وزن اتفاق می‌فتد.

  • چرا موهایم سفید می شود؟

    چرا موهایم سفید می شود؟

    نگاهی به عوامل سفیدشدن مو و راه‌های جلوگیری از آن انداخته‌ایم هرکسی تعریفی از موی سفید دارد.

  • راز و رمز سلامت موها در تابستان

    راز و رمز سلامت موها در تابستان

    مو در فصل تابستان بیش از حد در معرض حرارت آفتاب، تعرق و گرد و خاک قرار می گیرد و همین امر موجب آسیب دیدن آن می شود.

  • پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد موهای آسیب‌دیده

    پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد موهای آسیب‌دیده

    آیا تابه‌حال موهای خود را رنگ کرده‌اید؟ آیا مرتباً موهای خود را سشوار می‌کشید یا از اتوی مو استفاده می‌کنید؟ آیا اهل دکلره و کراتینه و... هستید؟ اگر جواب شما به این سؤال‌ها مثبت است، پس حتماً موهایتان در حال حاضر آسیب‌دیده‌اند.

  • آموزش کراتین مو در خانه و نکات طلایی مراقبت از موها که باید بدانید! 

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    آموزش کراتین مو در خانه و نکات طلایی مراقبت از موها که باید بدانید! 

    قطعا پیش آمده حداقل برای یک بار موهایتان را صاف کرده باشید. همانطور که می دانید صاف و سالم بودن موها تاثیر بسیار زیادی در چهره شما می گذارد. اما آیا تا به حال اقدامی برای احیای موهایتان کرده اید؟ احتمالا تا به حال ماسک موهای مختلفی را برای خوش حالت شدن موهایتان تهیه کرده اید و نتیجه قابل قبولی نداشتید و یا ممکن است موهایتان را چندین بار رنگ و دکلره کرده باشید که با همین کار آسیب جدی به موهایتان وارد شده باشد. بنابراین بهتر است به فکر روشی درست برای درخشان شدن و احیا موهایتان باشید.در ادامه ناب ترین نکات نگهداری از موها، صافی دائم موها، کراتینه تراپی یا کراتین مو و پاکسازی پوست سر را به شما عزیزان ارائه می کنیم.

  • چرا موی بعضی‌ها بد حالت است؟

    چرا موی بعضی‌ها بد حالت است؟

    محققان چهار نوع ژن که معتقدند الگوهای چرخشی مو را شکل می‌دهند، شناسایی کردند. یک مطالعه جدید که نقش ژن‌ها را در الگوی مو بررسی می‌کند، نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی ممکن است عامل بدحالتی موها بعد از بیدار شدن از خواب باشد و در واقع بدحالتی موها را می‌توان به پای دی‌ان‌ای (DNA) نوشت.

  • بهترین تمرینات ورزشی برای رشد سریعتر مو

    بهترین تمرینات ورزشی برای رشد سریعتر مو

    ورزش می تواند به کاهش استرس و اضطراب و همچنین حفظ فیزیک بدنی سالم در کنار ارتقای کیفیت خواب کمک کند. از آنجایی که استرس با ریزش مو مرتبط است، ورزش روزانه می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و تقویت رشد موهایی سالم را تضمین کند. ورزش و انجام چند تمرین ساده همچنین می تواند ترشح روغن های طبیعی را با تحریک گردش خون در پوست سر افزایش دهد. 

  • جهت پیچش مو ژنتیکی است

    جهت پیچش مو ژنتیکی است

     اولین تحقیق نقشه‌برداری ژنی روی حلقه‌های موی سر انسان نشان می‌دهد که نه تنها جهت پیچش موی پایه ژنتیکی دارد بلکه تحت تاثیر چندین ژن قرار می‌گیرد، در این تحقیق، چهار نوع ژنتیکی مرتبط که شاید جهت پیچش مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند، شناسایی شده‌اند.

  • ریزش مو و روش های درمان

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    ریزش مو و روش های درمان

    ریزش مو به شدت زیبایی و اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار می دهد.ریزش مو ممکن است به دلیل ژنتیک (ارثی)، تغذیه نامناسب، اختلالات هورمونی، استرس، ابتلا به بیماری هایی نظیر کرونا، دیابت و بخشی از روند افزایش سن باشد.

  • کاشت مو در بیماران دیابتی چگونه است؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    کاشت مو در بیماران دیابتی چگونه است؟

    یکی از فاکتورهای مهم در داشتن زیبایی، موهای پرتراکم است، ولی متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به­ دلایل مختلفی مانند افزایش سن و استرس، هورمون­ها، سطح قندخون بالا، بیماری­های زمینه ­ای مانند دیابت درگیر ریزش شدید و غیرطبیعی مو هستند.اگر این ریزش مو در مقدار زیادی ادامه پیدا کند، نام طاسی را به خود می­گیرد. همین امر موجب شده این افراد برای درمان و برگرداندن موهای خود، نسبت به عمل جراحی کاشت مو ترغیب شوند. اما مسئله حائز اهمیت این است که کاشت مو در بیماران دیابتی چگونه صورت می­گیرد؟

  • ریزش مو ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک را چگونه کنترل کنم؟

    ریزش مو ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک را چگونه کنترل کنم؟

    سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک بیماری شایع است که بر نحوه عملکرد تخمدان زنان تأثیر می گذارد و یکی از شایع ترین علائم آن، ریزش موی شدید است.

  • همه چیز درباره اسانس روغنی آویشن و خواص بی نظیر آن بر رشد مو

    همه چیز درباره اسانس روغنی آویشن و خواص بی نظیر آن بر رشد مو

    اسانس روغنی آویشن حاوی ویتامین های A، D، C و B6 و همچنین چندین ماده معدنی کمیاب مانند منیزیم، کلسیم، کوبالامین، سدیم و پتاسیم است.

  • خوب و بد استفاده از سشوار

    خوب و بد استفاده از سشوار

     اگر همیشه و همه‌جا سشوار به دست هستید و زیاد از آن استفاده ‌می‌کنید روی صحبت‌مان با شماست. شاید در نگاه اول و وقتی دکمه خاموشی دستگاه را می‌زنید از سریع‌خشک‌شدن موها و حالتی که به موها می‌دهد لذت‌ببرید اما استفاده زیاد از سشوار، در درازمدت می‌تواند بلای جان پوست و موهایتان‌ شود.

  • آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

    مهم بودن نقش ابروها در زیبایی چهره بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین دلیل یکی از خدمات پرطرفدار مراکز زیبایی مربوط به به روش های پرپشت کردن ابروها است که از جمله رایج ترین آنها می توان به تتو ابرو، میکروبلیدینگ، کاشت ابرو و ... اشاره کرد. 

  • چه شامپویی بزنم و با چه‌روشی؟

    چه شامپویی بزنم و با چه‌روشی؟

    این روزها اهمیت مراقبت از موها برای  داشتن موهایی تمیز و سالم، از هر زمانی بیشتر است. هرچند استفاده از شامپو کار ساده‌ای به نظر می‌آید،اما شستن بیش از حد موها با شامپو می‌تواند رطوبت لازم را برای پوست سر از بین ببرد و باعث خشکی، تحریک و وز شدن موها شود.