ویتامین ب

  • ویتامینی که خیرش به همه جای بدن می‌رسد!

    ویتامینی که خیرش به همه جای بدن می‌رسد!

    ویتامین‌های B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش حیاتی و مهمی در فرایند سوخت‌وساز یا متابولیسم سلولی در بدن انسان ایفا می‌کنند.

  • آیا گیاهخواران در معرض خطر کمبود ویتامین B12 قرار دارند؟

    آیا گیاهخواران در معرض خطر کمبود ویتامین B12 قرار دارند؟

    در سال‌های اخیر که رژیم‌های گیاهخواری- به دلایل زیست محیطی و البته برخی نیز به خاطر دغدغه‌های انسانی- بیشتر شده؛ پزشکان زیادی درباره آسیب‌ها یا حداقل کمبودهایی که با رژیم‌های گیاهخواری برای سلامتی افراد به وجود می‌آید، صحبت کرده‌اند. این پزشکان در اغلب موارد ضمن ارائه این پیشنهاد که گیاه‌خواران تنها به منابع غذایی گیاهی تکیه نکنند و حداقل لبنیات و تخم‌مرغ را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنند؛ منابع گیاهی را فاقد ویتامین‌هایی از قبیلb12 و k2 عنوان کرده و نوشته‌اند که کمبود این ویتامین‌ها عوارض غیرقابل برگشتی از قبیل دیابت، بیماری‌های مزمن، سرطان‌ها و آسیب‌های دیگری به بار می‌آورند.

  • آمپول ویتامین ب کمپلکس بهتر است یا نوروبیون؟

    آمپول ویتامین ب کمپلکس بهتر است یا نوروبیون؟

    ب کمپلکس همه ویتامین‌های گروه ب به جز ب ۱۲ را در خود دارد، اما نوروبیون، نام تجاری مشهوری که گاهی تصور می‌شود از ب کمپلکس هم بهتر است تنها سه ویتامین ب ۱، ب ۶ و ب ۱۲ را در ترکیب خود دارد.

  • آیا آمپول ب کمپلکس و ب12 مفید است؟

    آیا آمپول ب کمپلکس و ب12 مفید است؟

    تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین ب کمپلکس بسیار موثرتر از انواع قرص یا کپسول یا شربت آن می باشد. تزریق آمپول ب کمپلکس (B complex) می تواند باعث افزایش انرژی گردد. تزریق آمپول ب12 (B12) نیز برای درمان کم خونی مفید است. ولی بایستی تزریق این آمپول ها، با تجویز و تحت نظر پزشک صورت گیرد تا از عوارض احتمالی آن ها مصون بمانیم.

  • مصرف ویتامین B۶ به کاهش اضطراب کمک می کند

    مطالعات نشان می دهد؛

    مصرف ویتامین B۶ به کاهش اضطراب کمک می کند

    افزایش سطح ویتامین B۶ ممکن است به کاهش احساس اضطراب و افسردگی کمک کند.