یک متخصص تغذیه گفت: مصرف حبوبات و مرکبات در ایام سرد سال برای بدن بسیار مفید است و توصیه می‌شود شهروندان این موارد را در رژیم غذایی خود در ایام سرد سال داشته باشند.

مصرف «مرکبات» و «حبوبات» را در زمستان فراموش نکنید

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف حبوبات و مرکبات در ایام سرد سال برای بدن بسیار مفید است و توصیه می‌شود شهروندان این موارد را در رژیم غذایی خود در ایام سرد سال داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز، «علیرضا استاد رحیمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رژیم غذایی مناسب در ایام سرد سال، اظهار کرد: با توجه به این‌که در هوای سرد میزان فشار خون افزایش می‌یابد، از این‌رو بهتر است مصرف موادی چون نمک، مواد شیرینی، مواد غذایی چرب کنترل شده و کاهش یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: اکثر مردم تصور می‌کنند که مصرف مواد شیرینی در هوای سرد برایشان مفیدتر است، در حالی که چنین نبوده و توصیه می‌شود که مصرف مواد غذایی شیرین در ایام فصل سال کنترل شود.
 
این متخصص تغذیه کنترل مصرف چربی‌های جامد در فصل زمستان را خواستار شد و گفت: مصرف حبوبات و مرکبات در ایام فصل سال بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود شهروندان این مواد را در رژیم غذایی خود داشته باشند.
 
وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از ایجاد تغییرات دمایی در بدن، خاطرنشان کرد: تغییرات دمایی در بدن، می‌تواند منجر به ایجاد نوسانات متابولیمسی شود که برای بدن مضر است.
 
استادرحیمی با تأکید بر مصرف نکردن غذاهای شور در زمستان، یادآور شد: غذاهای شور که گاها مردم با عنوان گرمی در فصل زمستان استفاده می‌کنند، مورد تایید نیست، چرا که مضرات استفاده از غذاهای شور در فصول سرد بیش از فصول گرم سال بوده و مردم هر اندازه که میزان نمک را در غذاهای خود کاهش دهند به همان اندازه برایشان مفید خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد در هر شرایط جسمی که هستند باید غذا را به اندازه مصرف کرده و از پرخوری پرهیز کنند.
 
استادرحیمی با اشاره به رژیم غذایی افراد مبتلا به سرماخوردی نیز خاطرنشان کرد: شهروندان حین سرماخوردگی از مصرف غذاهای سرد و نوشیدنی‌های سرد خودداری کرده و مایعات گرم را بیشتر مورد استفاده قرار دهند و همچنین از سوپ، آش، چای کمرنگ و مایعات گرم استفاده کنند.
 
وی با تأکید بر جلوگیری از کاهش مایعات در بدن در زمان سرماخوردگی، گفت: افراد مبتلا به سرماخوردگی مصرف نوشیدنی‌های گرم را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 این متخصص تغذیه با تأکید بر استفاده از خوراکی‌های حاوی ویتامین ث مثل مرکبات، یادآور شد: در ایام سرماخوری مصرف مایعات و به ویژه مایعات گرم مورد تأکید بوده و افراد باید غذا را به‌تدریج مصرف کرده و از پرخوری پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha