سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت :سازمان ثبت احوال و ادارات مناطق زلزله زده مدارک هویتی ساکنان مناطق زلزله زده غرب کشور که از بین رفته باشد را خارج از زمانبندی معمول صادر می کنند.

مدارک هویتی زلزله زده ها خارج از زمانبندی معمول صادر می شود

سلامت نیوز:  سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت :سازمان ثبت احوال و ادارات مناطق زلزله زده مدارک هویتی ساکنان مناطق زلزله زده غرب کشور که از بین رفته باشد را خارج از زمانبندی معمول صادر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیف الله ابوترابی افزود: مفقودی و از بین رفتن مدارک افراد در مناطق زلزله زده غرب کشور که به تایید بخشداری ها ،فرمانداری ها این مناطق و همچنین ستاد بحران رسیده باشد، برای آنها صادر می شود .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد دچار خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله شده اند،باید سازوکاری اندیشیده شود تا هزینه هایی که بابت صدور مدارک هویتی به خزانه باید واریز شود از این افراد گرفته نشود .

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطر نشان کرد :این سازمان آمادگی دارد تا تمام نیازهای ادارات ثبت احوال مناطق زلزله زده را درحوزه امکانات ثبت احوال تامین را کند.
وی در خصوص خسارت های احتمالی بر اثر زلزله به ادارات ثبت احوال مناطق زلزله زده غرب کشور نیز گفت:ساختمان های ادارات ثبت احوال در قصر شیرین ، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دچار خسارت شده است ،اما با همکاری مخابرات ارتباط تلفنی و مخابراتی این مناطق برقرارشده است .
ابوترابی در پاسخ به این سئوال که تاکنون مشخصات و مدارک هویتی جانباختگان مربوط به زلزله ثبت شده است یا نه؟ نیز اظهارکرد: تا زمان حاضر به دلیل تعلمات روحی و همچنین عمق حادثه کسی برای ثبت اسامی و مشخصات فوتی ها به ادارات ثبت احوال مراجعه نکرده است ،اما همکاران ما در ادارات ثبت احوال این مناطق مستقر هستند و این نوع اقدامات مربوط به آمار حیاتی را ثبت کنند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون 432 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha