منتخب شورای شهر تهران با بیان این که «از زباله‌گردها به عنوان ابزاری برای تولید ثروت سوءاستفاده می‌شود و این مسأله موجب می‌شود نتوانیم حتی یک شب آسوده بخوابیم!»، اذعان کرد: پدیده‌ی زباله‌گردی دراختیار برخی جریان‌های مافیایی قرار دارد که ده‌ها میلیون تومان سود مستقیم از این زباله‌ها عایدشان می‌شود.

جریان‌های مافیایی با سودهای ده‌ها میلیونی پشت پرده‌ رنج «زباله‌گردی»

سلامت نیوز:منتخب شورای شهر تهران با بیان این که «از زباله‌گردها به عنوان ابزاری برای تولید ثروت سوءاستفاده می‌شود و این مسأله موجب می‌شود نتوانیم حتی یک شب آسوده بخوابیم!»، اذعان کرد: پدیده‌ی زباله‌گردی دراختیار برخی جریان‌های مافیایی قرار دارد که ده‌ها میلیون تومان سود مستقیم از این زباله‌ها عایدشان می‌شود.

باید با سرمنشأ مافیا برخورد شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازانصاف نیوز؛ محمدجواد حق‌شناس  با تأکید بر این که «نباید اجازه دهیم مافیا، زباله‌های شهری که یکی از منابع پایدار درآمدهای شهرداری است را به جیب بزنند»، گفت: اگر با سر منشأ مافیا برخورد شود، خود به خود این مسأله حل می‌شود، اما به علت پیچیدگی این معضل، مسوولان در حوزه‌های مختلف از جمله شهرداری و سازمان بهزیستی، حوزه‌ی اجتماعی وزارت کار و نیروی انتظامی نیز باید وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی و در صورت نیاز از حوزه‌های  امنیتی مانند وزارت  اطلاعات نیز استفاده کنند.

زباله‌گردی زخمی بر پیشانی پایتخت

وی در عین حال گفت که متأسفانه مسوولان براحتی از کنار معضل زباله‌گردی گذر می‌کنند، در حالی که این پدیده غیرقابل قبول و زخمی بر پیشانی پایتخت است و شایسته شهری همچون تهران و شهروندان تهرانی نیست.

حق‌شناس، مواجه شدن با کودکان زباله‌گرد را بسیار رنج آور توصیف کرد و افزود: این پدیده به گونه‌ای گسترش پیدا کرده که در درازمدت تبدیل به یک عادت شده است و شهروندان و مسوولان شهری به نوعی با بی ‌توجهی از کنار آن عبور می‌کنند.

زباله‌گردی بیانگر درد اجتماعی است

وی با بیان این که «باید زباله گردی یک بیماری قلمداد کنیم و همه برای درمان آن همراه شویم»، گفت: حتی اگر یک کودک زباله‌گرد در شهر دیده شود، بیانگر یک درد اجتماعی است و معتقدم این بیماری درمان دارد و نباید ازکنار آن به سادگی گذر کنیم.

این منتخب شورای پنجم، برخورد با این پدیده‌ی زباله‌گردی را نیازمند آسیب شناسی دانست و اظهار کرد: این مسأله یک بعدی نیست و این کودکان در سن تحصیل باید به درس و مشق خود بپردازند و متناسب با وضعیت همسن و سالانشان تفریح  کنند و زندگی قابل قبولی داشته باشند.

رسیدگی به وضعیت زباله‌گردی در اولویت برنامه‌ها

حق‌شناس خطاب به سایر منتخبان شورای شهر گفت که باید به معضلات شهر توجه کنیم که یکی از جدی‌ترین آنها، کوکان زباله‌گرد است و به عنوان  کسی در کمیسسیون فرهنگی شورا هستم، رسیدگی به وضعیت زباله‌گردها در اولویت برنامه‌هایم  است، اما پیش از هر اقدامی، مسوولان مربوطه باید از جزییات طرح  ساماندهی کوکان خبر بدهند و اطلاع‌رسانی کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha