عضو هیأت رئیسه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: از آنجا که ژنتیک در بروز عارضه تنبلی چشم، نقش اساسی ایفا می‌کند بهتر است کودکانی افرادی که از این بیماری رنج می‌برند در سنین پایین تحت معاینه قرار گیرند.

«چشم‌ها» چه زمانی تنبل می‌شوند

سلامت نیوز:عضو هیأت رئیسه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: از آنجا که ژنتیک در بروز عارضه تنبلی چشم، نقش اساسی ایفا می‌کند بهتر است کودکانی افرادی که از این بیماری رنج می‌برند در سنین پایین تحت معاینه قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پروفسور هرمز شمس عضو هیأت رئیسه انجمن چشم پزشکی ایران در خصوص علل بروز بیماری تنبلی چشم گفت: تنبلی چشم عارضه‌ای است که معمولا، فقط یک چشم را درگیر می‌کند، اما در برخی مواقع ممکن است در هر دو چشم مشاهده شود و باعث ایجاد دید ناکافی در چشم راست و چپ شود.

وی افزود: اشکالات مادرزادی و ژنتیکی در ساختمان چشم، مانند آب مروارید و پایین افتادگی پلک، کدورت قرنیه و فاکتورهای ژنتیکی باعث می‌شود که چشم نتواند تصویر واضحی از اشیاء دریافت کند و بتدریج دچار تنبلی شود.

شمس ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بروز این بیماری ناهماهنگی در نمره چشم افراد است به طوری‌که نمره عینک یک چشم با چشم دیگر متفاوت است که در این مواقع می‌توان با بستن چشم سالم در مدت زمانی مشخص این عارضه را درمان کرد.

عضو هیأت رئیسه انجمن چشم پزشکی ایران تصریح کرد: در مواقعی این عارضه در کودکان 3 تا 4 سال مشاهده می‌شود که با بستن چشم به مدت دو الی سه روز این بیماری را درمان کرد. هرچه زودتر برای درمان این بیماری اقدام شود.

شمس در پایان گفت: از آنجا که ژنتیک در بروز این بیماری نقش اساسی دارد بهتر است کودکان افرادی که از این بیماری رنج می‌برند در سنین پایین تحت معاینه قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha