متخصص طب سنتی گفت: شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود.

شیرینی‌هایی که قوه یادگیری را بالا می‌برد

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی گفت: شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،متخصص طب سنتی گفت: شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود.
مینا محبی متخصص طب سنتی،  گفت: برای افرادی که علاوه بر روزه‌داری فصل امتحانات آن‌ها نیز است، غذاهای حاوی رشته یا غذاهای خمیری ممکن است به دلیل هضم طولانی در آن‌ها احساس خستگی و کسالت کند پس بهتر است در هنگام افطار از ماکارونی و آش رشته استفاده نکنند و به جای آن از سوپ جو استفاده شود.

وی افزود: گوشت پرندگان خصوصا جوجه و بلدرچین، گوشت مناسبی برای ماه رمضان است. تخم مرغ عسلی هم بدلیل هضم سبک و اثر تقویت کننده می‌تواند وعده غذایی مناسبی باشد.

محبی اضافه کرد: برای کسانی که می‌خواهند قوه یادگیری آن‌ها بالا رود، بهتر است بدانند شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز آن‌ها را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود. همچنین سیب رنده شده همراه کمی تخم بالنگو وعده ای مناسب برای آخر شب این افراد است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: از مصرف همزمان ماست، سالاد به همراه غذا پرهیز کنید و غذاها را مخلوط نخورید زیرا ممکن است اختلال هضم ایجاد کند.

محبی گفت: افراد گرم مزاج باید جانب احتیاط را در مصرف زیاد مواد غذایی گرم رعایت کنند. غذاهایی همچون ارده و شیره خرما غذای مناسب زمستان است و مصرف زیاد آن در افراد گرم وتر نه تنها می‌تواند باعث افزایش گرمی شود بلکه ممکن است در روز بعد عطش شدید نیز ایجاد کند .پس در انتخاب غذاها بیشتر دقت کنید و حتما فصل و مکان زندگی را مد نظر داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha