چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 215011

حدود یک چهارم ورزشکاران در انگلیس از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده می‌کنند با این حال محققان معتقدند که نوشیدنی‌های ورزش بهتر از آب نیستند.

سلامت نیوز: حدود یک چهارم ورزشکاران در انگلیس از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده می‌کنند با این حال محققان معتقدند که نوشیدنی‌های ورزش بهتر از آب نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا، بررسی‌های جدید محققان نشان داده است که شناگران زمانی که نوشیدنی‌های مصرف می‌کنند سرعت کمتری دارند و زمانی که آب می خورند شرایط بهتری دارند.

در این تحقیقات بیش از هزار شناگر از ۱۹ مسابقه مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. محققان اعلام کردند که این نتیجه‌ درباره بسیاری از برندهای معروف نوشیدنی‌های ورزشی صادق است.

نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت‌های مختلف هستند که در زمان ورزشی در بدن میزان آنها کمتر می‌شود. این نوشیدنی‌ها همچنین حاوی شکر نیز هستند. محققان نگران افزایش قند خون و وزن افراد بعد از مصرف این نوشیدنی‌ها هستند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: افرادی که تصور می‌کنند با خوردن نوشیدنی ورزشی با سرعت بیشتری شنا می‌کنند در اشتباه هستند. درست است که نوشیدنی‌های ورزشی باعث افزایش رطوبت و آب بدن می‌شوند. درست است که نوشیدنی‌های ورزشی برای تامین مایعات بدن افرادی که ورزش شدید انجام می‌دهند ساخته شده‌اند، اما فاکتورهای مختلفی از جمله نوع فعالیت فرد و دیگر مواد غذایی که در روز مصرف کرده‌اند تاثیر گذار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha