یک مشاور مدرسه گفت: بهترین زمان برای مطالعه درسی دانش آموزان روزه دار فاصله بین افطار تا ظهر روز بعد است.

توصیه‌هایی به دانش‌آموزان روزه‌دار در فصل امتحانات

سلامت نیوز: یک مشاور مدرسه گفت: بهترین زمان برای مطالعه درسی دانش آموزان روزه دار فاصله بین افطار تا ظهر روز بعد است.

به گزارش سلامت نیوز، فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تقارن فصل امتحانات دانش آموزان با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دانش آموزان روزه‌دار باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا در ساعات بعد از افطار بتوانند خوب درس بخوانند، زیرا در این فواصل بدن آنها موادمغذی مورد نیاز برای فرآیند یادگیری را دریافت کرده و مغز آنها آماده یادگیری است.

منصوری افزود: در صورتی که  دانش‌آموزان روزه‌دار وعده سحری مقوی مصرف کنند، معمولا  تا هنگام ظهر گرسنگی و تشنگی به سراغ آنها نمی‌ آید و در این ساعات می‌توانند مطالعه موفقی داشته باشند.

این مشاور مدرسه با اشاره به بالا بودن کارایی مغز دانش آموزان روزه دار پس از صرف وعده سحری ادامه داد: اگر دانش آموزان روزه دار بتوانند بعد از صرف سحری بیدار مانده و به مطالعه درسی بپردازند، می‌توانند بیشترین یادگیری درسی را داشته باشند.

منصوری تاکید کرد: دانش آموزان روزه‌دار باید زمان‌های استراحت و خواب خود را به ساعات بعداز ظهر تا افطار موکول کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کنکوری‌های روزه دار به دلیل امتحان نداشتن در ساعات اولیه صبح، بهتر می توانند برای درس خواندن در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کنند، گفت: فاصله افطار تا ظهر روز بعد بهترین زمان مطالعه درسی برای کنکوریها است.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در ادامه به بیان نکاتی برای مطالعه موفق دانش آموزان پرداخت و افزود: دانش‌آموزان باید مکان مطالعه خود را مکانی آرام در نظر گرفته که در آنجا بیشترین تمرکز داشته باشند، زیرا در این صورت میزان یادگیری آنها بالا خواهد رفت.

استراحت دادن به چشم در فواصل زمانی مختلف و نگاه کردن به فواصل دور، تحرک بدنی و... از دیگر نکاتی بود که منصوری پرداختن به آنها را به دانش آموزان در فصل امتحانات توصیه کرد.
 
منصوری افزود: در شیوه‌های مطالعه اصولی ابتدا باید به صورت تیتروار سرفصل‌های درسی مرور و سپس مطالب درسی به صورر عمیق مورد مطالعه قرار بگیرد.

منصوری در ادامه دور بودن از استرس را به دانش آموزان در فصل امتحانات توصیه کرد و از خانواده ها خواست تا شرایط به دور از تنش و استرسی را برای مطالعه فرزندانشان در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha