انگشتان پای محیط‌بان چهارمحال بر اثر شلیك شكارچیان متخلف قطع شد.

قطع انگشتان محیط‌بان با شلیك شكارچیان غیر مجاز

سلامت نیوز: انگشتان پای محیط‌بان چهارمحال بر اثر شلیك شكارچیان متخلف قطع شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به دنبال شلیك مستقیم آنان به سمت یكی از محیط‌بانان استان چهارمحال‌و‌بختیاری، محیط‌بان علیمراد طادی دچار نقص عضو شد و دو انگشت پای خود را از دست داد.
مدیر كل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این حادثه گفت: روز سه‌شنبه هنگامی كه نیروهای یگان محیط‌زیست منطقه حفاظت شده شیدا در حال گشت و كنترل بودند با دو شكارچی متخلف در منطقه مواجه شدند.
 
شهرام احمدی افزود:محیط‌بانان برای برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شدند، اما یكی از دو شكارچی با مشاهده مأموران از فاصله بسیار نزدیك به‌وسیله اسلحه شكاری به پای چپ یكی از محیط‌بانان به نام علیمراد طادی شلیك كرد. 

وی ادامه داد: شكارچیان متخلف پس از مجروح كردن محیط‌بان با به‌جا گذاشتن دو قبضه اسلحه شكاری تك‌لول غیرمجاز (قاچاق) و سایر ادوات شكار از محل حادثه گریختند.  مدیر كل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از این واقعه محیط‌بان مصدوم به بیمارستانی در شهركرد منتقل شدند و تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

احمدی افزود: یكی از انگشتان پای محیط‌بان علیمراد طادی بر اثر برخورد ساچمه‌های اسلحه شكاری و شدت جراحات وارده كاملاً قطع شده است، یكی دیگر از انگشتان وی كوتاه و انگشت دیگر وی نیز پلاتین‌گذاری و وی دچار نقص عضو شده است.  بر پایه این گزارش، وضعیت عمومی محیط‌بان مجروح مناسب بوده، اما وی به منظور تكمیل مراحل درمانی هنوز در بیمارستان بستری است.


همچنین هویت متخلفان توسط محیط‌بان حاضر در صحنه درگیری شناسایی شده است كه با شكایت اداره كل حفاظت محیط‌زیست به مراجع قضایی به‌زودی دستگیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha