اینکه وعده های غذایی را چگونه در طول روز پخش کنید شاید آنچنان تاثیری روی کالری دریافتی تان نداشته باشد، اما می تواند روی عملکرد ورزشی تان اثر بگذارد. سوخت رسانی غیر موثر به بدن نه تنها می تواند مانع عملکرد درستتان شود، بلکه پرخوری قبل از ورزش می تواند با اهدافتان نیز تداخل داشته باشد.

سلامت نیوز: اینکه وعده های غذایی را چگونه در طول روز پخش کنید شاید آنچنان تاثیری روی کالری دریافتی تان نداشته باشد، اما می تواند روی عملکرد ورزشی تان اثر بگذارد. سوخت رسانی غیر موثر به بدن نه تنها می تواند مانع عملکرد درستتان شود، بلکه پرخوری قبل از ورزش می تواند با اهدافتان نیز تداخل داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، وقتی موضوع غذا خوردن قبل از ورزش کردن باشد همه چیز به زمان بندی برمی گردد. مهم نیست چه زمانی از روز را برای ورزش کردن انتخاب می کنید، طوری برنامه ریزی کنید که 2 تا 3 ساعت بعد از غذایی که خوردید ورزش کنید.


ورزش کردن درست بعد از اینکه غذا خوردید باعث می شود احساس خستگی کنید و در معده نیز احساس ناراحتی کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که عادات ورزشی تان مانع فرآیند هضمتان شود. اگر چندین ساعت از آخرین غذایی که خورده اید گذشته بیشتر متخصصان موافقند که یک ساعت قبل از ورزش یک میان وعده کوچک میل کنید تا به بدنتان سوخت رسانی کند.


ترکیبی از کربوهیدرات ها و مقداری پروتئین، که زیر 200 کالری باشد به خوبی جواب می دهد. به خاطر داشته باشید ورزش با شکم خالی ایده آل نیست. حتی صبح ها هم که از خواب بیدار می شوید باید این مسئله را رعایت کنید، شاید اول صبح غذا خوردن برایتان مشکل باشد، اما رساندن مواد مغذی سالم به بدن برای ورزش بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha