چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 16672

سوسیس جزو خوردنی‌های دلچسب در سراسر دنیاست، اما آیا تاكنون به این نكته توجه كرده‌اید كه مصرف سوسیس با چه مضراتی همراه است و یا اینكه چرا قیمت سوسیس از بسیاری خوراكی‌ها ارزان‌تر است؟

یكی از پزشكان انگلیسی پس از ملاقلات و صحبت با قصابان و متخصصان تغذیه به نتایج زیر رسیده است: معمولا سوسیس‌های گوشتی باید حداقل دارای 42 درصد گوشت باشند اما در واقع این حداقل، 32 درصد است البته در قالب بسته‌بندی هایی با برچسب سوسیس‌های معمولی.

هر ساله حدود 100 هزار تن سوسیس در رستوران‌ها و فست‌فودها استفاده می‌شود. مكان‌هایی كه شخص نمی‌تواند اتیكت و یا برچسب روی جلد سوسیس را بخواند.

تحقیقات نشان داده‌اند كه متوسط مصرف سوسیس در مدارس شامل 25 درصد چربی و یك گرم نمك است و در واقع چربی آن بیشتر از یك دونات و یا نان شیرینی و نمك آن نیز بیشتر از یك لیوان آب شور است.

فرآورده‌های حیوانی، مخصوصا گوشت قرمز دارای چربی اشباع شده هستند.

تحقیقات پزشكی نشان داده است كه چربی اشباع شده، شریان‌ها و رگ‌های بدن را به صورت لایه‌ای می پوشاند. به مرور این لایه بیشتر می‌شود و چربی بیشتری در اطراف رگ‌ها انباشته می‌شود كه این امر می‌تواند منجر به انسداد رگ‌ها و در نتیجه حملات قلبی و یا نارسایی قلب شود.

نمك، فشار خون را بالا می برد و فشار خون بالا نیز عملكرد قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان دو رژیم غذایی سالم و ناسالم را طی یكسال با هم مقایسه كردند. در رژیم غذایی ناسالم تنها 10 روز طول می‌كشید تا نشانه‌های افزایش سطح كسترول خون آشكار شود.

مشخص است كه مصرف مقدار كمی سوسیس صدمه زیادی به بدن نمی‌رساند، اما همانطور كه گفته شد مصرف زیاد این ماده‌ غذایی به دلیل وجود نمك، چربی اشباع شده و همچنین گاهی عدم رعایت بهداشت در ساخت آن، می‌تواند با سرعت نسبتا زیادی به سلامت انسان آسیب جدی وارد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha