معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح ۹ هزار تخت بیمارستانی در سالجاری خبر داد و گفت: ۳ هزار مرکز بهداشتی و هزار خوابگاه متاهلی نیز امسال افتتاح می‌شود.

امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بهروز رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری بهره وری در نظام سلامت که در هتل قلب برگزار شد، افزود: بیش از ۴۰ همت در حوزه عمرانی بودجه تخصیص یافته و بر پرداخت پرسنلی توجه ویژه داریم تا بر نحوه پرداخت ها رضایتمندی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد ۷۰ درصد بودجه در تعرفه های خدمات پرستاری اظهار داشت: از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت میزان بهره وری است تا با اصلاح فرآیندهای سازمانی بزرگترین بهروری را در رضایت مردم ببینیم و با کاهش زمان ارایه خدمت به مردم خدمات بهتری ارایه دهیم.

وی اظهار داشت: سیاست سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین ابعاد سیاست اجتماعی به شمار می رود و بهره وری کارایی علاوه بر اثربخشی باعث ارتقای عملکرد نظام سلامت نیز می شود.

به گفته وی، ،وقتی اسم از بهره وری می آید ناخودآگاه فکر می کنیم چه کار بزرگ و سنگینی باید انجام شود، ما از وضع موجود در سازمان ها راضی نیستم ، نظام سلامت سازمان برون بخشی است، ۲۵ درصد این نظام در اختیار ماست و ۷۵ درصد دیگر به عهده سازمان های دیگر از جمله سازمان ملی بهره وری است.

رحیمی تاکید کرد: بهره وری برای ما اهمیت زیادی دارد ما به دنبال گفتمان سازی هستیم.


موضوع پیشرفت کشور مهمترین دغدغه ماست



میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری نیز در این همایش گفت: موضوع پیشرفت کشور مهمترین دغدغه ماست، این مستلزم رشد در تمام جنبه ها به خصوص اقتصادی است. وقتی از رشد صحبت می کنیم اساسا رشد دو راه بیشتر ندارد یا از راه تزریق منابع یا منابعی که داریم بهینه و بهتر از گذشته استفاده کنیم و این بهره وری است.

وی ادامه داد: بهره وری فلسفه و فرهنگ دارد و روش و ابزار می خواهد. در حوزه نظام سلامت دوستان وزارتخانه و علوم پزشکی دقت کنند که در جایگاه حکم رانی نشسته اند، بعضی مواقع واقعا هم مسئولین و هم رسانه ها سر یک موضوع کشور یک ماه درگیر می شوند و حکمرانان قاعده می گذارند.

به گفته پیشوایی، موضوع جدی در نظام سلامت بحث بحران سالمندی است، بسیاری از مشکلات ما از چند سال قبل بوده است که تبدیل به بحران یا دغدغه می شود.

وی تصریح کرد: الان در کشور مشکل بیکاری نداریم و کمبود نیروی کار داریم به خصوص اگر اندکی متخصص باشند، امروز دغدغه ما این است که بازار کار برای نیروی کار جذابیت ندارد. تمام ذهن سیاست مدارها متمرکز به بیکاری است و باید تدابیری اساسی اتخاذ شود تا بر روند مشکلات افزوده نشود.

در این مراسم از مدیران دانشگاههای علوم پزشکی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha