میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری چقدر است؟ کدام یک از انواع جراحی چاقی بیشتر لاغر می کند؟آیا امکان بازگشت وزن وجود دارد؟

میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری؛ آیا ارزشش را دارد؟

حداکثر کاهش وزن بعد از جراحی لاغری چقدر است؟

برای کسانی که یک عمر درگیر رژیم‌های سخت و ورزش‌های سنگین بوده‌اند، کاهش وزن سریع و چشم‌گیر مثل یک رویای شیرین به نظر می‌رسد؛ اینجاست که جراحی‌های لاغری خودی نشان می‌دهند و می‌توانند تمام افرادی که سال‌هاست با اضافه‌وزن دست‌وپنجه نرم می‌کنند را خیلی زود به آرزوی‌ شیرین‌شان برسانند. اگر شما هم از چربی‌های مزاحم بدنتان خسته شده‌اید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به وزن و اندام ایده‌آلتان برسید، حتما سوالاتی از جمله اینکه میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری چقدر است؟ آیا ممکن است بعد از عمل به اندازه کافی و آنقدر که دلم می‌خواهد لاغر نشوم؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درباره حداکثر کاهش وزن بعد از عمل لاغری صحبت کنیم.

میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی می‌توانند در این امر دخیل باشند که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

1- نوع جراحی

اولین فاکتوری که روی میزان کاهش وزن بعد از جراحی لاغری تاثیر دارد، نوع جراحی انتخابی شماست؛ اینکه جراحی خود را به کدام روش انجام بدهید، روی میزان کاهش ‌وزن شما تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

2- وزن اولیه

معمولا افرادی که قبل از عمل فوق‌العاده چاق هستند وزن بیشتری را از دست می‌دهند.

3- سلامت کلی

سلامت کلی و شرایط پزشکی شما هم می‌تواند یکی‌دیگر از فاکتورهای میزان کاهش وزن باشد؛ بعضی از افراد با توجه به شرایط پزشکی خاصی که دارند، وزن بیشتری را از دست می‌دهند.

4- سبک‌زندگی

داشتن یک سبک‌زندگی سالم هم نقش مهمی‌ روی کاهش وزن بعد از جراحی لاغری دارد. در صورتی که بعد از عمل به یک رژیم‌غذایی سالم پای‌بند باشید و به‌طورمنظم ورزش کنید، می‌توانید به روند کاهش وزنتان امید بیشتری داشته باشید.

5- عوامل متابولیک

متابولیسم افراد مختلف با هم متفاوت است؛ بعضی از افراد به‌طور ژنتیکی متابولیسم بالایی دارند و به همین دلیل بعد از عمل راحت‌تر می‌توانند با اضافه‌وزن خود خداحافظی کنند.

مراحل کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده

بعد از جراحی اسلیو معده شما باید آماده این باشید که با 80% از وزنتان خداحافظی کنید. در جدول زیر سفر کاهش وزن شما را از ماه اول تا دو سال بعد از جراحی را بررسی کرده‌ایم.

زمان

مقدار وزنی که از دست می‌دهید

ماه اول

حدود 7 الی 8 کیلوگرم

ماه دوم

حدود 7 کیلوگرم

ماه سوم

حدود 5 الی 5.5 کیلوگرم

ماه چهارم

حدود 4 الی 5 کیلوگرم

ماه پنجم

حدود 3 کیلوگرم

ماه ششم

حدود 1 الی 2 کیلوگرم

پایان سال اول

حدود 50 الی 70% از اضافه‌وزن

پایان سال دوم

حدود 90% از اضافه‌وزن

چنانچه درباره انواع جراحی‌های لاغری نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۹۲۳۶۳۱۱۶۹

مراحل کاهش وزن بعد از عمل بای پس معده

مراحل کاهش وزن بعد از عمل بای پس معده درست مثل عمل اسیلو، در ابتدا سرعت زیادی دارد؛ اما هر چقدر زمان بیشتری از عمل می‌گذرد سرعت لاغری شما کمتر خواهد شد و این امر کاملا طبیعی‌ست. بعد از عمل بای پس معده، باید طبق جدول زیر منتظر کاهش وزن خود باشید.

زمان

مقدار وزنی که از دست می‌دهید

سه ماه اول

حدود 15 الی 20 درصد از وزن

سه ماه دوم

حدود 50 درصد از اضافه‌وزن

12 ماه بعد از عمل

حدود 65 الی 70 درصد از اضافه‌وزن

18 ماه بعد از عمل

حدود 70 الی 80 درصد از اضافه‌وزن

images_1715500654_6640766e2d73a.webp

روند کاهش وزن بعد از انواع جراحی‌های لاغری

مراحل کاهش وزن بعد از عمل بای پس کلاسیک

در عمل بای پس کلاسیک سرعت کاهش وزن بسیار بالاست و شما می‌توانید منتظر باشید که در 12 الی 18 ماه اول بعد از عمل با چیزی حدود 70 الی 80 درصد از اضافه‌وزن خود خداحافظی کنید؛ همچنین بعد از گذشت دو سال بعد از عمل حدود 90 درصد وزن خود را از دست خواهید داد.

در موفقیت‌آمیزبودن نتیجه عمل بای پس کلاسیک، مهارت و تخصص جراح هم نقش مهمی دارد و شما باید جراحی را انتخاب کنید که عمل‌های متعددی را انجام داده باشد؛ فراموش نکنید هر چقدر جراح عمل‌های بیشتری را در کارنامه خود ثبت کرده باشد، شانس موفقیت شما در عمل نیز بیشتر می‌شود؛ یکی از جراحانی که در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، دکتر محمود حیدری هستند؛ برای آشنایی بیشتر با رزومه و نمونه‌کارهای قبلی ایشان فقط کافی‌ست به صفحه عمل بای پس کلاسیک دکتر محمود حیدری مراجعه کنید.

چطور روند کاهش وزن بعد از جراحی لاغری را تسریع کنیم؟

اگر بعد از جراحی لاغری دوست دارید با سرعت بیشتری وزن خود را از دست بدهید، در ادامه همراه ما باشید تا چند راهکار مفید برای تسریع در روند کاهش وزن بعد از جراحی لاغری را با شما در میان بگذاریم.

1- رژیم‌غذایی مغذی داشته باشید!

رژیم‌غذایی شما بعد از عمل می‌تواند تاثیر زیادی روی روند کاهش‌وزن شما بگذارد. بهتر است بعد از عمل یک رژیم‌غذایی مغذی شامل پروتئین‌های بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را داشته باشید؛ همچنین بهتر است بعد از عمل با میان‌وعده‌های شیرین و نوشیدنی‌های پرکالری خداحافظی کنید.

2- هیدراته بمانید!

برای اینکه بدنتان سوخت‌وساز بهتر و بیشتری داشته باشد، بهتر است در طول روز آب زیادی بنوشید و سعی کنید بدن خود را هیدراته نگه دارید.

3- ورزش را فراموش نکنید!

ورزش‌های هوازی و ورزش‌های قدرتی می‌توانند نقش مهمی در روند کاهش وزن شما داشته باشند؛ ورزش‌های هوازی باعث کالری‌سوزی بدن می‌شوند و ورزش‌های قدرتی هم به ساخت عضلات کمک می‌کنند؛ عضله‌سازی نیز به‌خودی‌خود متابولیسم بدن را بیشتر کرده و می‌تواند باعث کاهش‌ وزن شما بشود.

4- خوب بخوابید!

سعی کنید هر شب خواب باکیفیت و کاملی داشته باشید؛ بدخوابی می‌توانند هورمون‌های اشتها را بهم بریزد و علاوه‌برآن روی متابولیسم بدن تاثیر منفی بگذارد.

5- وعده‌های غذایی‌تان را تقسیم کنید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از جراحی لاغری باید انجام دهید، تقسیم وعده‌های غذایی به وعده‌های کوچک‌تر است. داشتن وعده‌های غذایی کوچک و متناوب از پرخوری شما بین هر وعده جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

6- آرام باشید!

استرس و عصبانیت می‌توانند ما دچار پرخوری عصبی کنند. بعد از عمل بهتر است با کمک مدیتیشن، یوگا و تمرین‌های تنفس عمیق، خودتان را آرام نگه داشته تا دچار پرخوری عصبی نشوید.

7- به توصیه‌های جراح به دقت عمل کنید!

جراح براساس تجربه و تخصصی که در زمینه جراحی‌های لاغری دارد، توصیه‌های کاربردی و مفیدی را درباره تسریع کاهش وزن بعد از جراحی لاغری، در اختیار شما قرار خواهد داد؛ بهتر است تجربه جراح را دست‌کم نگیرید و سعی کنید تمام توصیه‌ها او را به‌دقت انجام دهید.

images_1715500717_664076ad6cdc3.webp

بایدها و نبایدهای بعد جراحی لاغری

بایدها و نبایدهای بعد از جراحی لاغری

برای اینکه بهترین نتیجه را از عمل خود بگیرید و تجربه خوبی از کاهش وزن پس از جراحی لاغری داشته باشید، بهتر است به بایدها و نبایدهای زیر خوب توجه کنید.

  • بهتر است تا دو هفته بعد از عمل از مصرف آب هویج، شیر، الکل، سیگار، نوشابه، قهوه، قلیان، بستنی و مایعات شیرین و آدامس بپرهیزید.
  • در هفته اول بعد از عمل هر روز حداقل 8 الی 10 لیوان مایعات را جرعه جرعه بنوشید.
  • در روز دوم بعد از عمل می‌توانید عصاره گوشت یا سوپ کاملا مایع را به رژیم‌غذایی‌تان اضافه کنید.
  • از روز پنجم بعد از عمل می‌توانید ماست و کشک رقیق‌شده را میل کنید.
  • از هفته پنجم بعد از عمل می‌توانید در رژیم‌غذایی‌تان غذاهای پوره‌ای مثل پوره سیب‌زمینی، پوره میوه‌های نرم، حریره بادام و فرنی را داشته باشید.
  • معده شما بعد از عمل بسیار حساس است، پس بهتر است نوشیدنی‌های کافئین‌دار را با احتیاط بیشتر و در حد بسیار کم مصرف کنید.
  • در هفته‌های اول بعد از عمل دور غذاهای نشاسته‌دار مثل ماکارونی، برنج، نان و غذاهای سرخ‌شده را خط بکشید.

جمع‌بندی

در این مطلب با شما درباره میزان کاهش وزن پس از جراحی لاغری صحبت کردیم؛ همان‌طور که مشاهده کردید این نوع جراحی می‌تواند یک راه‌حل عالی برای کسانی باشد که مدت‌هاست با چاقی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از ورزش و رژیم هم نتیجه خاصی نگرفته‌اند؛ البته موفقیت در جراحی‌های لاغری چیزی فراتر از اتاق عمل است و بیماران باید با اصلاح سبک‌زندگی و رعایت دقیق دستورات جراح، بتوانند نتایج عمل را برای مدت طولانی حفظ کنند.

چنانچه درباره جراحی کاهش وزن بای پس معده که استاندارترین روش‌ جراحی لاغری است و سایر عمل‌های لاغری به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با تیم دکتر حیدری در تماس باشید.

۰۹۹۲۳۶۳۱۱۶۹

سوالات متداول

1- چه مدت بعد از جراحی لاغری شروع به از دست دادن وزن می‌کنیم؟

کاهش وزن پس از جراحی لاغری بلافاصله بعد از عمل شروع شده و تقریبا همه بیماران در چند ماه اول بعد از عمل کاهش وزن خوبی را مشاهده می‌کنند؛ البته این کاهش وزن می‌تواند برای هر شخص با توجه به شرایطی که دارد متفاوت باشد.

2- آیا بعد از جراحی لاغری می‌توان باردار شد؟

بله؛ اما برای بارداری باید حتما با جراح خود مشورت کرده و زمانی باردار شوید که روند کاهش وزن شما تمام شده باشد و به تثبیت وزنی خوبی رسیده باشید.

3- چطور می‌توان از افزایش وزن مجدد بعد از عمل لاغری جلوگیری کرد؟

برای اینکه از افزایش وزن بعد از عمل لاغری جلوگیری کنید باید به یک سبک زندگی سالم یعنی ورزش منظم و تغذیه درست، متعهد باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha