یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 371619

​​​​​​​دهان شما مملو از میلیون‌ها باکتری است که در یک لایه چسبناک به نام پلاک گرد هم می آیند و در پایان یک روز طولانی یا بعد از یک خواب شبانه، سطوح دهان شما از جمله دندان‌ها و زبان توسط این لایه چسبناک پوشانده می شوند به همین خاطر مسواک زدن دهان، آن هم دو بار در روز بهترین شانس را برای مبارزه با پلاک و حفظ سلامت دهان و دندان‌ را به شما می دهد بویژه مسواک برقی، چرا که هدف اصلی مسواک برقی از بین بردن پلاک از سطح دندان و زبان شما است و می تواند موثرتر و موفق‌تر از مسواک دستی، شما را به نتیجه دلخواهتان برساند اما باید بدانید که حتی اگر مسواک برقی بهتر از مسواک دستی عمل کند اثربخشی آن به استفاده صحیح هم بستگی دارد. اگر تکنیک شما در مسواک زدن اشتباه باشد هیچ مسواکی نمی تواند تمیز کردن دندان‌هایتان را تضمین کند حتی با خرید مسواک برقی. به همین خاطر ما قصد داریم در این مقاله شما را با نحوه استفاده و نگهداری از مسواک برقی آشنا کنیم تا بتوانید سلامت و زیبایی را برای دهان و دندان‌هایتان به ارمغان بیاورید و لبخندی زیبا داشته باشید.

نحوه استفاده و نگهداری از مسواک برقی

راهنمای استفاده از مسواک برقی:

1- دندان‌هایتان را برای مسواک زدن آماده کنید:

قبل از اینکه از مسواک برقی استفاده کنید باید چند مرحله را طی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بدست بیاورید. در اولین گام باید از نخ دندان استفاده کنید دندان پزشکان توصیه می کنند که حداقل یک بار در روز از نخ دندان برای پاکسازی هر گونه آلودگی بین دندان‌هایتان استفاده کنید و این کار را قبل از مسواک زدن انجام دهید تا بتوانید از شر بقایای ریز مواد غذایی خلاص شوید و با از بین بردن پلاک‌ها مسواک زدن را موثرتر کنید.

با خرید مسواک برقی باید به یکسری موارد توجه کنید مثل شارژ کردن مسواک

ممکن است این موضوع ساده به نظر برسد اما بسیار مهم است که از شارژ بودن مسواک برقی خود اطمینان حاصل کنید بیشتر مسواک‌های برقی دارای پایه شارژ هستند که می توانید آن را به پریز وصل کنید و برای اینکه مسواک برقی شما به طور کامل شارژ شود باید به مدت 12 تا 24 ساعت بر روی پایه شارژ قرار بگیرد البته این مدت زمان بسته به اینکه شما چند بار در روز از آن استفاده می کنید هم دارد و ممکن است بیشتر از ساعت تعیین شده طول بکشد توصیه می شود که حتما قبل از خرید مسواک برقی دستورالعمل آن را مطالعه کنید. وقتی که شما از یک مسواک برقی شارژ شده استفاده می کنید این مسواک می تواند تضمین کند که دندان‌های شما ارتعاشات صوتی پاک کننده‌ای را که برای تمیز کردن کامل به آن نیاز دارید، را دریافت می کند اگر باتری مسواک برقی کم باشد عملکرد آن برای پاکسازی دندان‌هایتان با مشکل مواجه می شود و نمی تواند آن گونه که باید به شما برای حفظ سلامت و زیبایی دهان و دندان کمک کند.

2- از خمیر دندان مناسب استفاده کنید:

برای خمیر دندان به دنبال گزینه‌هایی باشید که دارای ترکیبات توصیه شده توسط دندانپزشکان مانند فلوراید، زایلیتول و مهر تایید ADA باشد. قبل از اینکه خمیردندان را بر روی برس مسواک برقی قرار دهید سر مسواک را فقط برای یک لحظه زیر شیر آب قرار دهید تا موها آن خیس شود و به اندازه یک نخود از خمیردندان را بر روی آن قرار دهید مصرف بیش از حد خمیر دندان می تواند باعث ایجاد کف اضافی شود و مسواک زدن را برای شما دشوارتر کند. به یاد داشته باشید که مسواک برقی خود را تا زمانی که به طور ایمن در داخل دهانتان قرار نداده‌اید آن را روشن نکنید.

3- دندان‌های خود را مسواک بزنید:

سر مسواک برقی را در زاویه 45 درجه نسبت به دندان‌های خود قرار دهید این کار به شما کمک می کند که نه تنها کل هر دندان را بلکه نواحی حیاتی در امتداد خط لثه خود را هم نیز تمیز کنید وقتی که مسواک برقی را در جای خود قرار دادید آن را روشن کنید تا موهای سر برس مسواک برقی بتواند به طور موثر سطح دندان‌هایتان را از شر هرگونه آلودگی خلاص کند.

دهان خود را به چهار قسمت ( بالا سمت راست، بالا سمت چپ، پایین سمت راست و پایین سمت چپ) تقسیم کنید و در حالی که مسواک برقی خود را روشن کرده‌اید سر برس را جابه جا کنید تا بتوانید هر قسمت از دهان را به خوبی پاکیزه کنید. سر برس مسواک برقی را با حرکات کوتاه به سمت جلو و عقب بر روی دندان‌های خود هدایت کنید و بگذارید تا به اندازه کافی مسواک برقی بر روی هر دندان باقی بماند تا ارتعاشات خود را انجام دهد (حدود 2 ثانیه) اما نیروی زیادی وارد نکنید چرا که فشار بیش از حد به دندان شما آسیب وارد می کند البته برخی از مسواک‌های برقی دارای سنسور فشار هستند که در صورت فشار زیاد به شما هشدار می دهد شما می توانید با خرید مسواک برقی از این مزایا برخوردار شوید علاوه بر این با خرید مسواک برقی می توانید در مدت زمان تعیین شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) یعنی به مدت دو دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید چرا که اکثر مسواک‌های برقی دارای یک تایمر داخلی هستند که بعد از 2 دقیقه به شما هشدار می دهند تا مسواک زدن را به پایان برسانید بنابراین با خرید مسواک برقی می توانید فشار و مدت زمان مسواک زدن خود را کنترل کنید تا شکاف و سطح دندان‌های خود را به طور کامل تمیز کنید. هنگام مسواک زدن مطمئن شوید که همه‌ی طرف‌های دندان را یعنی قسمت‌های جلو، پشت و بالایی هر دندان را به خوبی تمیز کرده‌اید.

نحوه استفاده و نگهداری از مسواک برقی

نحوه نگهداری از مسواک برقی:

با خرید مسواک برقی شما می توانید از مزایای مسواک برقی در جهت از بین بردن پلاک و باکتری از روی دهان و دندانتان استفاده کنید اما باید بدانید که تمیز کردن مسواک می تواند در اثربخشی و بهبود عملکرد مسواک برقی به شما کمک کند و با ماندگاری بیشتر شما را از پرداخت هزینه‌های اضافه دور کند.

1- سر برس مسواک برقی را به طور مرتب تعویض کنید:

پس از مدتی موهای مسواک شما استحکام خود را از دست می دهند در نتیجه این موها نمی توانند به شکاف دندان‌ها برسند و پاکیزه کردن قسمت‌های صعب العبور بین دندان‌ها را برای شما دشوارتر می کنند در نتیجه شما باید حداقل هر 3 ماه یکبار نسبت به تعویض سر برس مسواک برقی اقدام کنید.

2- مسواک برقی را تا زمانی که شارژ آن به طور کامل تمام نشده شارژ نکنید:

به نظر هوشمندانه می رسد که مسواک برقی خود را در جایگاه شارژ بگذارید تا هرگز باتری آن تمام نشود اما این کار توصیه نمی شود برای اینکه عمر باتری مسواک برقی خیلی زود تمام می شود و زمینه را برای تنبلی باتری مسواک برقی فراهم می کند و بعد از مدتی متوجه می شوید که مسواک برقی خیلی زود شارژ تمام می کند به همین خاطر پیشنهاد می گردد که تا وقتی شارژ مسواک برقی به طور کامل تمام نشده آن شارژ نکنید.

3- مسواک خود را به طور مرتب بعد از هر بار استفاده، تمیز کنید:

با خرید مسواک برقی باید بدانید که نگهداری روزانه یکی از قسمت‌های مهم برای داشتن مسواکی پاکیزه و تمیز است برای این کار شما ابتدا باید سر برس را از مسواک جدا کنید و آن را با آب بشویید تا از شر هر گونه مواد اضافی در بین موهای برس خلاص شوید سپس با تکان دادن سر برس آب اضافی را از آن خارج کنید.

برای تمیز کردن دسته مسواک برقی از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و بعد از خشک شدن سر برس و دسته مسواک برقی آنها را مجددا به یکدیگر متصل کنید لازم به ذکر است که مسواک برقی را زمانی باید بر روی پایه شارژ قرار دهید که از خشک بودن آن مطمئن شوید بدین ترتیب از تجمع باکتری بر روی پایه شارژ جلوگیری می کنید.

اگر پایه شارژ شما کثیف است می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب یا پارچه هر گونه کثیفی را از روی پایه تمیز کنید البته قبل از تمیز کردن پایه باید مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده‌اید و هرگز آن را با آب شستشو ندهید.

در نتیجه:

خرید مسواک برقی می تواند برای شما مزایای گوناگونی داشته باشد چرا که مسواک برقی در برابر مسواک دستی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد به همین خاطر با خرید مسواک برقی می توانید بهتر از دندان‌هایتان مراقبت کنید اما باید قبل از خرید مسواک برقی یکسری اطلاعات در ارتباط با نحوه استفاده و نگهداری از آن را داشته باشید تا بتوانید سلامت و زیبایی دهان و دندانتان را تامین کنید چرا که تنها با خرید مسواک برقی و استفاده از آن بدون آگاهی از نحوه استفاده و پاکیزگی مسواک، نمی توانید عملکرد مناسبی را از آنها ببینید ما در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه استفاده و نگهداری از مسواک برقی آشنا کنیم تا بتوانید از خرید مسواک برقی و نتیجه‌ی استفاده درست از آن رضایت بیشتری را کسب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha