یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

یک متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سکته حاد مغزی در کرمانشاه گفت: فلج دست و پا اختلال در تکلم و در موارد شدید افت هوشیاری از علائم سکته مغزی است، بنابراین اگر فرد دچار علائمی از این دست و یا عدم تعادل و دوبینی شد فورا باید به بیمارستان مراجعه کند.

علائم سکته مغزی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر «لیلا افشار هزارخانی» با بیان اینکه برای درمان سکته مغزی از دارو استفاده می شود و برخی داروها فقط در چهار ساعت و نیم اول قابل تزریق است تاکید کرد هرچه بیمار سریعتر به بیمارستان برسد درمان راحت تر خواهد بود.

به گفته وی در مرحله بعدی درمان، طی ۶ ساعت اول لخته را به صورت آنژیوگرافی خارج می کنند.

این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: سکته مغزی در اثر فشار خون، قند خون، سیگار، بی تحرکی و رژیم غذایی نامناسب و بیماری‌های قلبی به وجود می آید.

به گفته او در سکته مغزی، لخته ای وارد عروق مغز می شود و باعث می شود خون رسانی به قسمتی از مغز مختل می شود در نتیجه بافت مغز باعث از بین رفتن مغز و مرگ سلولها می شود.

دکتر افشار هزارخانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استرس به شکل حاد و خبر ناگهانی می تواند موجب سکته مغزی بشود اما آمارش کم است، گفت: چیزی که از آن غافل هستیم، استرس مزمن است، همچنین تغذیه و روابط اجتماعی تاثیرگذار است و آهسته آهسته سیر تنگی عروق را موجب و باعث سکته مغزی و قلبی می شود.

این فلوشیپ سکته مغزی درباره پیشگیری از سکته گفت: رژیم غذایی سالم، کنترل عوامل خطر مثل دیابت، شانس بروز سکته را خیلی کم می کند و یا حداقل آن را به تاخیر می اندازد و باید سالمندی سالمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سونوگرافی های عروق می تواند به کسانی که شانس ابتلاء به سکته را دارند کمک کند، افزود: سن سکته مغزی در ایران مقداری پائین آمده که دلایل مختلف و نیاز به بررسی دارد و سبک زندگی باید اصلاح شود که به کاهش آمار کمک می‌کند و این موارد در مورد سکته قلبی هم صادق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha