بسیاری از ما هنگام صرف غذا به واکنش‌های بدن‌مان توجهی نمی‌کنیم، اما ممکن است برخی از این واکنش‌ها نشانه‌هایی از بیماری‌های جدی مانند سرطان باشند.

به گزارش سلامت نیوز،نادیا زکالوند،داروساز و سفیر برنامه مقابله با سرطان لوزالمعده، به هشت علامت هشداردهنده اشاره کرده است که باید به آن‌ها دقت کنید:

  1. مشکل در بلع: اگر هنگام بلع غذا احساس درد می‌کنید، این مشکل ممکن است به سرطان مری، گلو یا معده مربوط باشد و نباید آن را به سادگی نادیده بگیرید.

  2. سوزش معده یا سوء هاضمه مداوم: سوزش معده همیشه به غذای مصرفی مربوط نمی‌شود و می‌تواند به سرطان معده، مری یا لوزالمعده اشاره کند.

  3. سیری زودهنگام: احساس سیری زودرس ممکن است به شرایطی مانند زخم معده یا سندرم روده تحریک‌پذیر مربوط باشد، اما در عین حال می‌تواند نشانه‌ای از سرطان‌های لوزالمعده، تخمدان یا معده باشد.

  4. تهوع و استفراغ: اگر بعد از غذا احساس تهوع یا استفراغ دارید، این وضعیت می‌تواند به نوعی سرطان لوزالمعده یا معده مربوط باشد.

  5. کاهش وزن بدون دلیل: کاهش وزن بدون تلاش و بدون وجود شرایطی مانند اضطراب یا پرکاری تیروئید ممکن است نشان‌دهنده سرطان‌های معده، طحال، مری یا ریه باشد.

  6. درد شکمی: درد شکمی پس از غذا خوردن می‌تواند علامتی از سرطان لوزالمعده یا سایر سرطان‌ها باشد، به‌ویژه اگر درد در حالت دراز کشیده شدیدتر شود.

  7. تغییر در عادات روده: یبوست، اسهال یا تغییر در ظاهر مدفوع می‌تواند نشانه‌هایی از سرطان باشد، به ویژه تغییرات ظاهری در مدفوع.

  8. یرقان: زردی پوست و چشم‌ها، تیره شدن ادرار و کم‌رنگ شدن مدفوع می‌تواند نشانه سرطان لوزالمعده، کبد و مجرای صفراوی باشد.

نکته پایانی:

توجه به این علائم و مشاوره با پزشک در صورت وجود آن‌ها می‌تواند به تشخیص زودهنگام و درمان موثر سرطان کمک کند. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات، به منابع معتبر مراجعه کنید.

منبع: ladbible

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha