سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برگزاری مراسم طرح مهر ولایت بار معنوی فراوانی را برای بیماران و همچنین پرسنل بیمارستان به دنبال دارد، افزود: کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌توانند در کنار ویزیت بیماران، نقش حرکت کننده یعنی توجه و عیادت از بیماران را هم داشته باشند، این امر بار مثبتی را برای بیماران در مراکزدرمانی و آرامش خاطر برای آنان را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی جعفریان در چهارمین طرح «مهر ولایت» که با هدف عیادت از بیماران امروز در بیمارستان دکتر شریعتی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعیدغدیرخم، اظهار داشت: از تمامی پرسنل و همکاران بیمارستان که جدا از فعالیت روزمره خود در برگزاری این مراسم ما را همراهی کردند کمال تشکر دارم.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم بار معنوی فراوانی را برای بیماران و همچنین پرسنل بیمارستان به دنبال دارد، افزود: کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌توانند در کنار ویزیت بیماران، نقش حرکت کننده یعنی توجه و عیادت از بیماران را هم داشته باشند. این امر بار مثبتی را برای بیماران در مراکزدرمانی و آرامش خاطر برای آنان را به دنبال دارد.

رسیدن به سلامت معنوی از مهم ترین دغدغه‌های اساتید است

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام دکتر نیکزاد عیسی زاده مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تمامی پرسنل و بیمارستان به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم تبریک گفت و اظهار داشت: تاثیر این عید را نمی‌توان در تاریخ و زندگی بشریت انکار کرد. در واقع ظهور تحرک، آغاز جدید و نوشدن در زندگی انسان‌ها یکی از برکات مهم این روز بزرگ خواهد بود. آغاز زندگی جدید در پرتو الگوبرداری از زندگی امام علی (ع) و فرزندانش به دست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه اساتید و همکاران با دغدغه رسیدن به سلامت معنوی در میان همنوعان و دنیا روبرو هستند، افزود: در واقع همه مسوولان درصدد تعریف سبک زندگی درست همراه با سلامت کافی برای زندگی انسان‌ها هستند. بنابراین شعار زندگی سالم بر مبنای تفکر اسلامی که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرد، از جمله دغدغه‌های مهم فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: سبک زندگی نادرست از جمله علل اساسی بروز بیماری‌های جسمانی و روانی بیماران است و نباید در آن تردید داشت، بنابراین همه ما باید در صدد ارایه سبک درست و تعریف شده زندگی باشیم.

وی به تاثیرگذاری موضوع عیادت از بیماران اشاره و تصریح کرد: تاثیرگذاری که این حرکت می‌تواند بر درمان، روح و روان بیمار دارد، امروزه قابل انکار نیست، بنابراین باید درصدد ترویج این امر انسان دوستانه باشیم.

وی با بیان اینکه در روایت های مختلف به حوزه سلامت معنوی توجه به سزایی شده است، گفت: خطبه پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر مبنی بر تمسک جستن به دو امانت گرانبها، بیانگر سبک زندگی است که پیامبر(ص) بعد از خود برای همه ما به یادگار گذاشته اند، بنابراین در تمامی امور باید به الگوبرداری از معصومین (ع) توجه داشته باشیم که این امر برای ما در رسیدن به سلامت معنوی تاثیر گذار خواهد بود.

فعالیت کادردرمانی ماهر وعاشق، موجب اعتبار بخشی بیمارستان شده است

در ادامه این مراسم دکتر احمدرضا سروش رییس بیمارستان شریعتی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: از تمامی همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور تلاش هایشان برای برگزاری این برنامه، همچنین حضور کادرهای درمانی بیمارستان شریعتی برای عیادت از بیماران کمال تشکر را دارم.

وی به علت اصلی پیشرفت این بیمارستان با وجود قدیمی بودن آن اشاره و تصریح کرد: فعالیت و حضور نیروی انسانی ماهر و عاشق، همچنین وجود اساتید بزرگوار و محترم موجب عزت، سرافرازی و اعتبار بخشی این بیمارستان شده است.

سروش افزود: برگزاری این مراسم فرصت مناسبی خواهد بود که از تمامی پرسنل و اساتید که در پیشرفت این بیمارستان بسیار تاثیرگذار بودند تشکر کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha