یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 81975

انجام چند نکته هوشمندانه در آرایشتان می‌تواند حداقل چند سال جوان‌ترتان کند.

۱۰ نکته آرایشی برای جوان‌تر شدن
سلامت نیوز : انجام چند نکته هوشمندانه در آرایشتان می‌تواند حداقل چند سال جوان‌ترتان کند.

۱. با یک کرم‌پودر نرم شروع کنید.

بیش از اندازه کرم‌پودر و کانسیلر روی صورتتان نمالید. آرایش سنگین، با فرو رفتن در چین و چروک‌های صورت، آنها را شدیدتر و عمیق‌تر نشان می‌دهد.

یادتان باشد آرایش چین و چروک‌ها را نمی‌پوشاند.  بهتر است اول از یک پرایمر استفاده کنید و بعد روی آن یک لایه نازک کرم‌پودر نرم و سبک بمالید. سعی نکنید چیزی را بپوشانید. اگر به صورتتان به طور کل نگاه کنید، چین و چروک‌ها پوشیده نشده‌اند. اما اگر آرایشتان را زیبا و مناسب سنتان انجام دهید، عالی به نظر خواهید رسید.

۲. هر روز آرایش ملایم کنید.

کمی آرایش که با مهارت انجام شده باشد، راهی عالی برای زیباتر کردن ظاهرتان و بهتر کردن روحیه‌تان است.  آرایش تاثیری شفاف‌کننده و درخشان‌کننده روی صورت دارد. اگر نمی‌خواهید آرایشتان زیاد باشد، فقط کمی ریمل و فر کردن مژه‌هایتان هم کافی است.

۳. با چشم‌هایتان بازی کنید.

آرایش را با تمرکز روی چشم‌هایتان شروع کنید. ابتدا کمی پرایمر سایه چشم برای نرم کردن پلک استفاده کنید. سپس با یک مداد چشم قهوه‌ای یا سیاه خط چشمتان را بکشید. برای بالای پلک‌ها می‌توانید از سایه‌چشم‌های خنثی استفاده کنید--مثل قهوه‌ای تیره یا خاکستری. آخرین مرحله استفاده از فرمژه و سپس ریمل سیاه است.این آرایش باعث بزرگ‌تر و براق‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود.

۴. پوشاندن تیرگی زیر چشم

پنهان کردن تیرگی زیر چشم کار سختی است اما می‌توانید با استفاده از یک کانسیلر خوب که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی صورتتان است، آن را به حداقل برسانید.

۵. پوشاندن پُف زیر چشم

هیچوقت برای پوشاندن پُف زیر چشم از کانسیلر خیلی روشن استفاده نکنید - اینکار فقط این پُف کردگی را بیشتر نشان می‌دهد. این اشتباهی است که خیلی از خانم‌ها مرتکب می‌شوند. اگر با پُف زیر چشمتان مشکل دارید، سعی کنید یک کانسیلر سنگین‌تر و کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی پوستتان استفاده کنید.

۶. نقص‌ها را به حداقل برسانید

می‌توانید از کانسیلر روشن‌ترتان برای پنهان کردن لکه‌ها، کک‌ومک و سایر نقص‌های صورت استفاده کنید. برای صاف‌تر دیده شدن پوستتان، بعد از استفاده از کانسیلر از مرطوب‌کننده استفاده کنید. با استفاده از برس کانسیلر، مرطوب‌کننده را هم خوب روی پوستتان پخش کنید.

۷. درخشش برنزگونه اضافه کنید

اگر احساس رنگ‌پریدگی دارید، با برس کمی رُژگونه برنز به صورتتان بزنید. برس را روی استخوان گونه و بعد روی خط موها در بالای پیشانی بمالید. همچنین می‌توانید از آن روی پایین چانه، پایین گوشه‌های بینی و روی نوک آن هم کمی استفاده کنید.

۸. با رُژگونه، گونه‌هایتان را برجسته کنید

وقتی می‌خواهید رُژگونه بزنید، به خاطر داشته باشید که گونه‌های شما به مرور زمان و با بالا رفتن سن کمی پایین می‌افتند. استفاده از رژگونه بالای محل طبیعی گونه‌هایتان، ظاهری دلقک‌شکل به شما خواهد داد که سنتان را از آن چیزی که هست هم بالاتر نشان می‌دهد زیرا مشخص می‌کند که گونه‌هایتان دچار افتادگی شده است.

برای پیدا کردن محل اصلی استخوان گونه، به گونه‌هایتان دست بزنید تا استخوان آن را حس کنید.

۹. به لب‌هایتان برق‌لب بزنید

یک چیزی که خانم‌های مسن در مسئله آرایش باید جداً از آن دوری کنند رُژلب سنگین و تیره است، مخصوصاً رنگ قهوه‌ای و قرمز تیره. این رنگ‌ها باعث پیرتر دیده شدن شما می‌شوند.

برای پر کردن شکنندگی روی لب‌ها از برق‌لب استفاده کنید. برق لب، لب‌های شما را برجسته‌تر هم نشان خواهد داد. سپس با یک مداد خط‌لب روشن، فرم و شکل زیباتری هم به لب‌هایتان ببخشید.

۱۰. پهن کردن ابروها

اگر طی سال‌ها ابروهایتان باریک‌تر و کم‌پشت‌تر شده‌اند، می‌توانید با استفاده از مداد ابرو که دقیقاً همرنگ ابروهایتان است، آن‌ها را پُرتر نشان دهید. برای ایجاد یک ظاهر طبیعی در آنها، سایه‌ ابرو هم وسیله مناسبی است.

منبع : سایت مردمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha