آیا شما نیز گاه از خود می پرسید که من هم مانند والدینم سالم و پرنشاط خواهم بود یا این که با پا گذاشتن به دوره میانسالی دچار مشکل جسمی و حافظه می شوم؟

۵ نشانه برای پیش بینی وضعیت جسمی در میانسالی
سلامت نیوز : آیا شما نیز گاه از خود می پرسید که من هم مانند والدینم سالم و پرنشاط خواهم بود یا این که با پا گذاشتن به دوره میانسالی دچار مشکل جسمی و حافظه می شوم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب به مواردی اشاره می کنیم که از طریق آن می توانید وضعیت جسمی خود را در آینده پیش بینی کنید.در واقع شما با بررسی وضعیت جسمی مادرتان می توانید اطلاعاتی به دست آورید که به حفظ تندرستی تان در آینده کمک می کند.

درچه سنی یائسه خواهید شد:

ژنتیک تقریباً راه مطمئن برای پیش بینی شروع سن یائسگی است.نتایج بررسی ها نشان می دهد که سن یائسگی را می توان تا حدود زیادی از روی سن یائسگی مادر مشخص کرد. بیشتر زنان در سنین ۳۹ تا ۵۱ سالگی وارد مرحله قبل از یائسگی (پری منو پوز) می شوند. پس از آن تقریباً ۵سال طول می کشد تا قاعدگی کاملاً قطع شود. به طور کلی قاعدگی هر زنی در سن و سالی که برای مادر وی اتفاق افتاده است، روی می دهد.

هرچند که برخی عوامل مانند شیوه زندگی، استعمال دخانیات، زندگی در ارتفاعات و ... می تواند در زمان یائسگی تداخل ایجاد کند.

* موضوعی که از سن یائسگی مادر به آن پی نخواهی برد این است که آیا علایم یائسگی خفیف یا حاد خواهد بود.عوامل زیادی مانند وزن، برنامه غذایی، میزان فعالیت جسمی و میزان استرس در این امر نقش دارد.از جمله علایم یائسگی می توان به گرگرفتگی، تغییر خلق و خو و ... اشاره کرد.

آیا در معرض سرطان سینه هستید:پزشکان از طرح این سوال که آیا اعضای فامیل درجه یک شما مبتلا به سرطان سینه شده اند یا نه، دلیل دارند. بین ۵ تا ۱۰درصد موارد سرطان سینه ارثی است و ابتلای مادر به سرطان سینه خطر را دوبرابر می کند.تاثیرات محیطی و شیوه زندگی از جمله قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی در بروز این سرطان نقش دارد.

* موضوعی که از زمان یائسگی مادر به آن پی نخواهید برد این است که آیا دچار سرطان سینه خواهید شد و در صورت ابتلا تا چه اندازه این بیماری حاد می شود.

احتمال پوکی استخوان شما چقدر است: اگر مادر شما دچار پوکی استخوان است شما نیز به پوکی و شکستگی استخوان مستعد هستید. افرادی که لاغرند و استخوان های ریز دارند باید بیشتر به سلامت خود توجه کنند.

* عوامل مختلفی از جمله شیوه زندگی، مصرف طولانی مدت بعضی داروها و ... باعث تضعیف استخوان ها می شود. بیماری هایی مانند دیابت، انورکسیا (اختلال تغذیه) و بولیمی (پرخوری روانی) ماده مغذی و کلیدی استخوان ها رااز بین می برد.ورزش های مقاومتی و مصرف کافی املاح، کلسیم، منیزیم و ویتامین C باعث تشکیل استخوان های قوی می شود.

آیا دچار درد مفصل خواهید شد: آرتریت روماتوئید که نوعی بیماری خود ایمنی است، دارای ترکیب قوی ژنتیکی است. اگر مادر یا فامیل درجه اول شما دچار این بیماری شوند، خطر بروز آن در شما ۵۰درصد افزایش می یابد. «استئوآرتریت» (التهاب استخوان و مفصل) که نوعی آرتریت شایع است، می تواند ارثی باشد. در «استئوآرتریت» غضروف محافظ در قسمت انتهای استخوان ها از بین می رود و در نتیجه آن را هنگام حرکت کردن در معرض سایش قرار می دهد.اضافه وزن روی مفاصل فشار وارد می کند بنابراین اگر مادر دچار اضافه وزن است، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید. استرس، آسیب دیدگی و فعالیت های دیگر نیز علت شایع آرتریت است.

استعمال دخانیات، مصرف زیاد گوشت قرمز و نوشیدنی های کافئین دار، فرد را به التهاب مفصل و استخوان مستعد می کند.

آیا به میگرن مستعدید: اگر مادر شما به میگرن مستعد است، به احتمال زیاد این مشکل را به ارث برده اید بعضی از محققان می گویند در ۷۰ تا ۸۰درصد موارد میگرن ژنتیکی است.البته بیماری مادرتان بیانگر تعداد و میزان وخامت حمله میگرن در شما نخواهد بود. تکرار این سردرد، شدت و طول زمان آن به عواملی از جمله نوسان هورمونی، استرس، وزن، فعالیت جسمی، برنامه غذایی و تغذیه بستگی دارد. برخی افراد با خوردن شکلات، مغز میوه و پنیر دچار میگرن می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha