دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 54590

برای كاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از رژیم غذایی سالمی استفاده كنید كه چربی های اشباع شده كمتری دارد و بیشتر شامل میوه ها و سبزی های تازه، ماهی و فیبر می باشد.

خوراكی های مفید برای قلب
سلامت نیوز : بیماری های قلبی عامل بسیاری از مرگ و میرها در ایالات متحده آمریكا هستند و در ضمن هر سال در سراسر جهان قربانیان زیادی برجای می گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ برای كاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از رژیم غذایی سالمی استفاده كنید كه چربی های اشباع شده كمتری دارد و بیشتر شامل میوه ها و سبزی های تازه، ماهی و فیبر می باشد.

با افزودن مواد زیر به رژیم غذایی خود می توانید قلب سالم تری داشته باشید:

1- ماهی
ماهی منبع سرشاری از اسیدهای چرب امگا3 می باشد كه با كاهش خطر ایجاد لخته های خونی و تورم، از قلب شما محافظت می كند.این چربی ها در ضمن میزان كلسترول شما را درحد مناسبی نگه می دارد.حداقل هفته ای دوبار ماهی آزاد یا سایر ماهی های اقیانوسی مثل تن، ساردین و شاه ماهی مصرف كنید.

2 - روغن زیتون
روغن زیتون با كاستن از میزان كلسترول مضر خطر حمله قلبی را كاهش می دهد. یادتان نرود برای پخت و پز از روغن زیتون استفاده كنید.

3- جو دوسر
جو دوسر دارای فیبری قابل حل به نام بتاگلوكان می باشد كه باعث كاهش میزان كلسترول می شود و در ضمن مصرف آن سلامتی سیستم گوارشی را به همراه دارد.برای صبحانه از توت فرنگی و گردو استفاده كنید. در ضمن می توانید جو دوسر را در مقداری شیر كم چرب یا شیر سویا ریخته و به همراه چند برش میوه تازه میل كنید.

4- سیب
سیب دارای ماده ای به نام كوئرستین می باشد كه از لخته شدن خون جلوگیری می كند. در ضمن این میوه سرشار از ویتامین و فیبر است. به جای تنقلات یك سیب و مشتی گردو یا بادام مصرف كنید. به علاوه می توانید در سالاد از برش های سیب استفاده نمایید.

5- بادام
بادام و سایر مغزهای خوراكی دارای روغن های سالم، ویتامینE و سایر موادی هستند كه سطح كلسترول را درحد مناسبی نگه می دارند. در ضمن بادام منبع سرشاری از پروتئین و فیبر است. مقداری خلال بادام را با مارچوبه مخلوط كرده و برروی آن آب لیمو بریزید.

6- غلات كامل
غلات كامل دارای ویتامین و فیبر هستند و مصرف آنها به سلامتی قلب شما كمك می كند. با استفاده از نان غلات، مقداری سینه بوقلمون، چند سیب زمینی، كاهو و خردل می توانید یك ساندویچ خوشمزه و مقوی درست كنید.

7- سبزی ها
سبزی هایی مانند اسفناج دارای ویتامین E هستند و مصرف آنها باعث تقویت حافظه می شود. شما می توانید گاهی به جای كاهو در سالاد خود از اسفناج استفاده كنید.

8- سیب زمینی
سیب زمینی منبعی غنی از ویتامین هاست كه خطر بیماری های قلبی را كاهش می دهد.در ساندویچ یا سالاد خود از سیب زمینی استفاده كنید.

9- سویا
سویا خطر حمله قلبی را كاهش می دهد و می تواند جانشین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد. در ضمن سویا میزان چربی های اشباع شده را كاهش می دهد. توصیه می كنیم حبوبات را با شیر سویا مصرف كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha