ارگانو و مرزنگوش تقویت کننده اعصاب، ضد باکتری است. دو گیاه هم خانواده پر از رایحه، فرح بخش، شادی آور، نیروزا برای مردان است.

مرزنگوش خاصیت تقویت کننده اعصاب دارد
سلامت نیوز : ارگانو و مرزنگوش تقویت کننده اعصاب، ضد باکتری است. دو گیاه هم خانواده پر از رایحه، فرح بخش، شادی آور، نیروزا برای مردان است. در بعضی از شهرها این دو ادویه گیاهی همه روزه به نوعی در سفره غذایی مصرف می‌شود.

از قدیم چای، عصرانه افراد بدخواب محسوب می‌شد. کسانی که به دلایلی نمی‌توانند از چای این دو گیاه مصرف کنند باید جوشانده گیاه را در وان حمام ریخته و مدتی استحمام کرده و بعد از آن آثار آرامش و استراحت و خواب به آن‌ها دست می‌دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ معمولاً می‌توان 15 گرم از گیاه خشک شده در یک لیتر آب را به جوش آورده و در مدت کوتاه از صافی عبور و در وان ریخته برای گریپ، گرفتگی دستگاه تنفسی، سردرد و سرسنگین، ورم پا، برونشیت، سرفه سیگاری‌ها، آسم استفاده کرد. چای این دو گیاه با کمی عسل و چند لیموترش برای گریپ بسیار مفید و موثر است. ضماد این دو گیاه برای رفع درد رماتیسم، نقرس بسیار موثر است. برای افرادی که کولیت روده دارند، آرام بخش است. هنگام مصرف غذای چرب، مانند گوشت قرمز، طیور مرغابی با چای این دو گیاه هضم گوشت سریع تر و بهتر می گردد. از پودر این دو گیاه در خوراک ماکارونی، انواع نودل، پیتزا و غیره کاربرد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha