سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 31131

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به تصویب لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان گفت: در این لایحه پیش‌بینی شده تا كودكان هم بتوانند اعلام شكایت كنند كه این مورد تاكنون در كشورمان سابقه نداشته است.

سلامت نیوز : معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به تصویب لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان گفت: در این لایحه پیش‌بینی شده تا كودكان هم بتوانند اعلام شكایت كنند كه این مورد تاكنون در كشورمان سابقه نداشته است. فاطمه بداغی، معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌وگویی با اشاره به لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان گفت: كمیسیون لوایح دولت این لایحه را در 16 جلسه كارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه كودكان و نوجوانان، قوه قضاییه و همچنین معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، مورد بررسی قرار داد كه به تصویب هیات وزیران رسید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت وی از ارسال این لایحه تا پایان هفته به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لایحه دارای 49 ماده و 44 فصل می‌باشد كه در فصل اول آن به وضعیت‌های مخاطره‌آمیز برای طفل اشاره شده كه فقدان سرپرستی، فرار از خانه، زندانی والدین، خشونت مستمر، عدم ثبت ولادت، سوءرفتار بهره‌كشی، فعالیت مجرمانه به‌وسیله كودك مواردی از آن است. بداغی به تشكیلات حمایتی از كودك در این لایحه اشاره و خاطرنشان كرد: دفتری با عنوان حمایت قضایی از كودكان و نوجوانان تحت نظر دادستان پیش‌بینی شده است كه وظیفه پیشگیری، مشاوره، معرفی به مراكز حمایتی و نظارت بر اجرای حكم را بر عهده دارد. بداغی خاطرنشان كرد: در این لایحه پیش‌بینی شده تا كودكان هم بتوانند اعلام شكایت كنند كه این مورد تاكنون در كشورمان سابقه نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha