علیرضا مصداقی‌نیا، رئیس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این مطلب گفت: 3 مركز تحقیقات آلودگی هوا، كیفیت آب و مواد زائد جامد در قالب پژوهشكده محیط زیست در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز:معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پژوهشكده محیط زیست وزارت بهداشت با 3 مركز تحقیقاتی آب، هوا و مواد زائد جامد تأسیس می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا مصداقی‌نیا، رئیس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این مطلب گفت: 3 مركز تحقیقات آلودگی هوا، كیفیت آب و مواد زائد جامد در قالب پژوهشكده محیط زیست در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی این پژوهشكده را پاسخ به نیازهای زیست محیطی كشور اعلام كرد و افزود: مراكز تحقیقاتی آلودگی هوا، كیفیت آب و مواد زائد جامد بنا به مصوبه شورای دانشگاه علوم پزشكی تهران و شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دانشگاه ایجاد شده كه مجموع آن پژوهشكده محیط زیست را تشكیل می‌دهد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینكه این اولین پژوهشكده با این عنوان در كل دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور است، بیان داشت: تأمین آب شرب و هوای سالم از مسائل مهم و استراتژیك كشور است. بیمارستان‌ها و مناطق شهری نیز درخصوص چگونگی برخورد باپسماند مواد زائد دچار معضلات زیادی هستند كه ما در این مراكز بر روی این مسائل تحقیق و راهكارهای كاربردی آن را پیشنهاد می‌دهیم.

وی یادآور شد: حدود 7 سال پیش مركز تحقیقات محیط زیست در دانشگاه علوم پزشكی تهران شكل گرفت ولی امروز به دلیل گسترش حیطه فعالیت این مركز و برای اینكه تحقیقات جهت دار و به طور مشخص انجام شود این مركز به 3 مركز تحقیقاتی كیفیت آب، مواد زائد جامد و آلودگی هوا تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha