شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 308752

کارشناسان در یک مطالعه ملی در ایالات متحده به بررسی ارتباط بین "استفاده اجباری از ماسک" و همچنین "ارائه خدمات حضوری به مشتریان در رستوران ها" با شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ پرداختند.

بررسی تاثیر ۲ عامل مهم بر همه گیری کووید ۱۹

سلامت نیوز:کارشناسان در یک مطالعه ملی در ایالات متحده به بررسی ارتباط بین "استفاده اجباری از ماسک" و همچنین "ارائه خدمات حضوری به مشتریان در رستوران ها" با شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ پرداختند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعه تاکید می کند که اجرای قانون استفاده اجباری از ماسک می تواند خطر گسترش کروناویروس را کاهش دهد و از سوی دیگر اجازه به صرف غذا در رستوران ها، با افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ همراه است.


مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا گفت: با استفاده از ماسک می توان موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ را کاهش داد و این درحالیست که با ارائه خدمات حضوری به مشتریان  و صرف غذا در رستوران ها، موارد فوت و ابتلا به این بیماری افزایش پیدا می کند.
نتایج این مطالعه در شرایطی منتشر شد که برخی از ایالتهای آمریکا محدودیت های استفاده از ماسک و صرف غذا در رستورانها را برداشته اند. اوایل هفته گذشته مقامات تگزاس اجباری بودن استفاده از ماسک را لغو کردند.


به گزارش هندوستان تایمز، تحقیقات جدید بر اساس مطالعات دیگر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا انجام شده است از جمله یک مطالعه که نشان داد افراد آلوده به کروناویروس که در ماه جولای در ۱۰ ایالت به این بیماری مبتلا شده اند بیشتر احتمال دارد در رستوران غذا خورده باشند و در یک مطالعه دیگر مشخص شد اجباری شدن استفاده از ماسک در ۱۰ ایالت با کاهش موارد بستری در بیمارستان ها همراه بوده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha