سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه میزان شیوع بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال های اخیر کاهش داشته است، گفت: وزارت بهداشت آمارگیرهای لازم برای درمان بیماری را انجام داده و درمان کاملا رایگان را نیز در نظر گرفته است.

کاهش مرگ‌و‌میر شیوع بیماری تب‌کریمه کنگو نسبت به سال‌های اخیر / درمان رایگان مبتلایان به تب کریمه

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه میزان شیوع بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال های اخیر کاهش داشته است، گفت: وزارت بهداشت آمارگیرهای لازم برای درمان بیماری را انجام داده و درمان کاملا رایگان را نیز در نظر گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،ایرج حریرچی ، درباره برنامه های وزارت بهداشت پیرامون کنترل بیماری تب کریمه کنگو، افزود: واقعیت آن است که بیماری تب کریمه کنگو عمدتا پیشگیرانه است تا جایی که طی سال های متمادی با همکاری وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و سایر مراجع ذی ربط کنترل شده است.

وی ادامه داد: زمانی که کشتار بهداشتی دام صورت می گیرد و این دام به مدت کافی در مراحل پیش شرط قبل از عرضه نگهداری شده و از سویی آموزش های لازم نیز به افرادی که با دام سروکار دارند، ارایه شود بدون شک اقدامات پیشگیرانه حاصل خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که ممکن است در کشور 80 میلیون نفری و با دامداری گسترده موارد اندکی پیش آید که البته امسال میزان شیوع این بیماری نسبت به سال های گذشته چندان تفاوتی نداشته و موارد مرگ و میر نیز به طور واضحی کاهش یافته است.

حریرچی یادآور شد: وزارت بهداشت آمارگیرهای لازم برای درمان بیماری را انجام داده و درمان کاملا رایگان را نیز در نظر گرفته است این درحالی است که بررسی های لازم و انجام آزمایش ها به طور دقیق بر روی مبتلایان صورت می گیرد.

وی ضمن توصیه ای به رسانه ها برای نحوه اطلاع رسانی در زمینه بیماری تب کریمه کنگو، افزود: اگرچه رسانه ها به تذکرات وزارت بهداشت در مورد پیشگیری هر بیماری توجه می کنند اما لازم است در مورد هر گونه انتخاب عناوین و اولویت گذاری ها نیز توجه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: عمده کار وزارت بهداشت در مورد بیماری تب کریمه کنگو آگاه سازی صنعت دامداری و پیشگیری در آن است که باید به مردم این پیام را منتقل کنیم  که گوشت در مرکز بهداشتی خریداری کرده و مدتی هم آن را در یخچال نگهداری کنند اما متاسفانه شاهد بودیم که رسانه به ویژه در سال های اخیر بیش از اندازه لازم به این موضوع توجه کرد درحالی که بهتر آن بود که رسانه تمرکز خود را در پیشگیری از بیماری های مهم و سبک زندگی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha