مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در بهار سال جاری بیش از 100 هزار نفر به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد 86 هزارو 318 نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون بیش از 86 هزار تهرانی در بهار سال 96

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در بهار سال جاری بیش از 100 هزار نفر به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد 86 هزارو 318 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران از مراجعه 109 هزار و 39 شهروند تهرانی در سه ماهه ابتدای سال جاری به مراکز انتقال خون استان خبر داد و گفت: از این تعداد 86 هزار و 318 نفر خون اهدا کرده‌‌اند.

وی 50 درصد از خون های اهدایی را سهم مشارکت اهداکنندگان مستمر دانست وافزود: بانوان در بهار امسال تنها 4 و 27 صدم درصد اهدای خون داشته‌اند.

طباطبایی با بیان اینکه بیش از 30 هزار مراجعه بهار امسال، مصادف با  ایام ماه مبارک رمضان بوده، اضافه کرد: در سی روز ماه رمضان، 23 هزار و 757 نفر موفق به اهدای خون شدند که 57 درصد از این میزان اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر انجام شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ساعت فعالیت برخی مراکز که از اول ماه رمضان تغییر پیدا کرده بود از امروز شنبه  دهم تیر ماه طبق روال گذشته شده و 16 مرکز اهدای خون وصال، چیذر، تجریش، صادقیه، آزادی، امام خمینی (ره)، بیمارستان‌های قلب شهید رجایی و میلاد، پیروزی، افسریه، خراسان، شهرری، ورامین، شهریار، شهرقدس و رباط کریم آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha