سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 214957

فرماندار قصرشیرین از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات بازی دراز مشرف بر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه پس از 15 ساعت تلاش نیروهای امدادی خبر داد.

آتش‌سوزی ارتفاعات بازی‌دراز کرمانشاه مهارشد

سلامت نیوز: فرماندار قصرشیرین از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات بازی دراز مشرف بر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه پس از 15 ساعت تلاش نیروهای امدادی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فرامرز اکبری افزود: آتش سوزی که از ساعت 21 دوشنبه شب آغاز شد، ساعتی پیش با حضور گسترده نیروهای امدادی، ارتش و هنگ مرزی به طور کامل مهار شد.


وی اظهار کرد: هم اکنون نیروهای اطفای حریق در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش نسبت به مهار آن اقدام کنند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: برآورد میزان دقیق عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بازی دراز که در آتش سوخت و همچنین میزان خسارت ناشی از آن در دست بررسی است و با توجه به شواهد، علت وقوع آتش سوزی عامل انسانی بوده است.


وی گفت: این نخستین آتش سوزی طی امسال است که در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع دارای 396 هزار و 300 هکتار عرصه های منابع ملی و طبیعی هستند.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha