شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 214824

مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می‌دهد روغن زیتون حاوی ترکیبی است که فعالیت ژن‌های عامل سرطان را در سلول مختل می‌کند.

روغن زیتون از سرطان مغز پیشگیری می‌کند

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می‌دهد روغن زیتون حاوی ترکیبی است که فعالیت ژن‌های عامل سرطان را در سلول مختل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از مدیکال اکسپرس، یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون اسید اولئیک نام دارد. محققان اثر این ترکیب را روی مولکولی به نام miR-7 بررسی کردند. این مولکول در مغز وجود دارد و قادر به سرکوب تومور است.
مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد اسید اولئیک مانع از پروتئینی به نام MSI2 می‌شود که تولید مولکول miR-7 را متوقف می کند. بنابراین این با وجود این ترکیب تولید مولکول miR-7 و سرکوب تومور تقویت می‌شود. این مطالعه برای اولین بار است که نقش ترکیبات موجود در روغن زیتون را برای پیشگیری و درمان سرطان مغز بررسی کرده است.
مطالعه دیگری فواید روغن زیتون به همراه رژیم مدیترانه‌ای را بررسی کرده است و نشان می دهد زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر (extra virgin) در روز استفاده می کنند، پنجاه درصد کمتر از داوطلبانی است که رژیم غذایی کم چرب دارند، به سرطان سینه مبتلا می شوند.
نتایج این مطالعه در نشریه Molecular Biology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha