یک کارشناس طب سنتی گفت: غم، اندوه و ترس, خون و حرارت غریزی را به داخل تن می‌برد, مزاج را سرد و خشک می‌کند, رنگ و روی را زرد می‌کند, شادابی و تازگی پوست را از بین می‌برد و همه قوت‌ها را ضعیف می‌کند.

«غم، اندوه و ترس»  شادابی و تازگی پوست را از بین می‌برد

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: غم، اندوه و ترس, خون و حرارت غریزی را به داخل تن می‌برد, مزاج را سرد و خشک می‌کند, رنگ و روی را زرد می‌کند, شادابی و تازگی پوست را از بین می‌برد و همه قوت‌ها را ضعیف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز، سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره انواع حالات روحی و تاثیرات آنها اظهار کرد: تعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی بسیار در حفظ سلامت و بیمار شدن بدن موثر است.

اثرات شادی و لذت در حد اعتدال در بدن

وی افزود: شادی و لذت در حد اعتدال حرارت غریزی را تقویت می‌کند،  مزاج را گرم و تر می‌کند, باعث قوی‌تر شدن قوت‌ها می‌شود, بدن از غذا بهره بیشتری می‌برد و فربه می‌شود, رنگ روی تازه و شاداب می‌شود و مواد زائد و دفعی و بیماری‌ها را از تن دفع می‌کند, بروز پیری را به تاخیر می‌اندازد البته شادی مفرط می‌تواند سبب مرگ و هلاکت شود‌(شادی مرگ).

اثرات غم و اندوه‌، ترس در بدن

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: غم و اندوه‌، ترس, خون و حرارت غریزی را به داخل تن می‌برد, مزاج را سرد و خشک می‌کند, رنگ و روی را زرد می‌کند, شادابی و تازگی پوست را از بین می‌برد, همه قوت‌ها را ضعیف می‌کند.

علوی یادآور شد:  غم و اندوه‌، ترس موجب پیری می‌شود البته باید توجه داشت ترس بدن را بیشتر به سمت سرد شدن پیش می‌برد  و نسبت به غم و اندوه بدن را بیشتر بیمار می‌کند همچنین غم و اندوه گاه‌گاه و کم می‌تواند در مزاج های بسیار گرم ایجاد اعتدال ایجاد کند و باعث ساکن شدن خشمهای عظیم و رفع سبک‌سری ناشی از شادی زیاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha