جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 83379

باید کم خورد و در برابر وسوسه های شدید غذاهای مطبوع و خوش آب و رنگ مقاومت کرد و از سویی باید ورزش کرد و عرق ریخت. جز این دو راهی نیست.

سلامت نیوز: واقعیت این است که هیچ راه و روش معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد. تمام صحبت هایی که پیرامون کاهش وزن به کمک داروها می شود از نوع جادو و جنبل است و یا دارای عارضه هایی بسیار بدتر از چاقی می باشد. بنابراین بهترین راه کاهش وزن متاسفانه لزوماً راحت ترین و مطبوع ترین راه، حداقل در شروع نیست، باید کم خورد و در برابر وسوسه های شدید غذاهای مطبوع و خوش آب و رنگ مقاومت کرد و از سویی باید ورزش کرد و عرق ریخت. جز این دو راهی نیست. در زیر به چند نوع ورزش چربی سوز اشاره می کنیم.

- کیک بوکس. این ورزش معمولا در یک ساعت حدود 800 کالری انرژی شما را می سوزاند. این ورزش با تحرک زیاد و بکار گرفتن عضلات مختلف، بدن شما را در وضعیت چست و چابک نگه می دارد. قلب نیز بر اثر جست وخیزهای بسیار از ورزیدگی خوبی برخوردار می شود و عضله های آن تقویت می گردد.

- دوچرخه سواری. این ورزش نیز معمولا در یک ساعت حدود 700 کالری انرژی می سوزاند. فقط مطمئن باشید که مسیری حدود 20 تا 25 کیلومتر را رکاب زده اید.

- رقصیدن. در هر ساعت حدود 500 کالری انرژی مصرف می کند. البته هر رقصی نه، بلکه نوعی رقص موسوم به زومبا.

- ایروبیک. این ورزش نیز حدود 600 کالری در ساعت می سوزاند. این ورزش علاوه بر مصرف انرژی شور و نشاط خوبی نیز به ورزشکار می بخشد.

- دویدن. ورزش دو، مادر بیشتر ورزش ها است و یک راه اصلی حفظ سلامتی و تناسب اندام است. شما می توانید به ازای یک ساعت دویدن حدود 650 کالری چربی بسوزانید. البته سرعت شما باید طوری باشد که در هر شش دقیقه یک کیلومتر را بدوید.

- طناب زدن. این ورزش با توجه به اینکه در فضاهای کوچک قابل انجام است و تشریفات و وسایل خاصی نیاز ندارد می تواند براحتی مورد استفاده قرار گیرد. یک ساعت طناب زدن معادل 780 کالری انرژی می سوزاند که مقدار قابل توجهی است. بر اساس تحقیقات اگر شما در هر 8 دقیقه بتوانید 1740 متر (یک مایل) را بدوید معادل همین مدت طناب زدن ، انرژی مصرف می کنید. بنابراین با انجام این ورزش براحتی می توانید در هر جایی که باشید چربی اضافه را بسوزانید.

در کل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی! پرخوری نکنیم تا اسراف نکرده باشیم تا چاق نشویم تا به هزار درد گرفتار نشویم. از سویی ورزش پس از مدتی به یک عادت خوب و دلچسب تبدیل می شود و اصطلاحاً شما به ورزش معتاد می شوید و چه اعتیاد خوبی!

منبع: مجله پزشکی مادر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha