شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 74534

افزایش سطح ویتامین D در بدن بیماران مبتلا به آسم می‌تواند این بیماری را درمان کند.

نور آفتاب درمان طبیعی مبتلایان به آسم
سلامت نیوز : محققان معتقدند، زمانی که بیماران مبتلا به آسم زیر نور خورشید می‌گذرانند، بر درمان بیماریشان تأثر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ؛ یک تیم تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دانشگاه سلطنتی لندن گزارش دادند که پایین آمدن سطح ویتامین D در بدن بیماران مبتلا به آسم، باعث شدیدتر شدن علائم بیماریشان می‌شود.

آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین آرام بخش، سیستم ایمنی بدن مبتلایان به آسم را بیشتر فعال می‌کند.افراد مبتلا به آسم زمانی که راه‌های تنفسیشان ملتهب، تنگ یا متورم می‌شود، به سختی قادر به تنفس هستند.اکثر مبتلایان به این بیماری با استروئید درمان می‌شود، اما این دارو برای برخی از بیماران کارساز نیست.

پروفسرو «کاترین هاریلویز» که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت می‌گوید: « ما در این مطالعه متوجه شدیم، بدن بیمارانی که از مکمل‌های دارویی ویتامین D استفاده می‌کردند، بیشتر قادر به کنترل آسم بود.»

این گروه محققان ویتامین D موجود در بدن 28 آزمون شونده مبتلا به آسم را از طریق نمونه‌گیری خون آنها بررسی کردند.این آزمون شوندگان از جمله مبتلایان به آسمی بودند که به داروی استروئید پاسخ نمی‌دادند. سیستم ایمنی 17 تن از این افراد با مصرف ویتامین D بهبود یافته بود.

هاریلویز گفت: « به نظر ما چه بیمارانی که بدنشان به استروئید پاسخ مثبت می‌دهد و چه انهایی که بدنشان پاسخ نمی‌دهد بهتر است از روش درمانی بهره‌مندی از ویتامین D برای درمان آسم خود استفاده کنند.»

وی اینچنین ادامه داد که: « جایگزینی ویتامین D به جای استفاده از داروهای شیمیایی که بلا استثنا منجر به عوارض جانبی می‌شوند، راه مناسبی برای درمان آسم می‌تواند باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha